View Single Post
Sitat av slependen Vis innlegg
Sitter å kjeder meg uten penger, og begynte å tenke på alle gangene jeg har funnet forskjellige drugs ute på gata. Her får dere en liste over det jeg kan komme på. Alle historier er fra Oslo de siste 10-15 årene.

- MAJORSTUA: På vei til kompis for å hente weed. På vei tilbake ser jeg en pose stående på en trappeavstats, sammen med noen tomme ølflasker. Hele scenarioet får meg til å tenke at det ligger flere øl oppi posen, så jeg sjekker. Oppi ligger det ingen øl, men derimot en blikkboks med bilde av en 'artig' sopp på. Inni boksen lå det 1-1.5 gram med knallweed (bedre enn den jeg henta av kompis).

- GRORUDDALEN: Balanserer på en kant langs en nybygget lekeplass jeg ville ta i nærmere øyesyn. Finner en liten klump pakka i gladwrap liggende på kanten der jeg balanserer. Klumpen var så hard at jeg tenkte det kunne være en stein, men hvem pakker egentlig inn steiner i gladwrap? Putter den i lomma for å varme den (var på vintern), viser seg å være 1 g. prima kvalitetshasj.

- GRÜNERLØKKA: På vei til fest får jeg øye på en rund kule på bakken. Jeg tenker "dette ser ut som en lecakule som til forveksling kunne ligne på hasj". Sparker borti kula, og på lyden den lager når den treffer veggen, hører jeg at kula ikke kan være laget av det lette, porøse materialet lecakuler består av. Plukker den opp, og det viser seg å være god, myk pollenhasj.

- GRØNLAND: Finner en lang hasjstav (kvikklunsj) på ene brofestet ved Vaterlandsbrua. Lys og utrolig tørr, knitrer når jeg mekker den. Tar tre fire trekk og blir helt utslått, ikke på en cannabismåte, bare ille. Vondt i hodet. Klarer nesten ikke bevege meg, og sovner som en stein på sofaen. Dagen etter tenker jeg dette må være noe suspekte greier og kaster den i restavfallet, IKKE matavfallet, da dette tvilsom var utelukkende organisk materiale.

- TØYEN: Finner en stripser med svart hasj, ca 2g. Lukter såpe. Mekker en liten, som jeg capper etter tre trekk, da såpearomaen var enda sterkere ved røyking. Bryter opp klumpen og legger den i kokende vann istedet. 'Såpestoffet' fordamper ganske raskt, og et lysebrunt finkornet hasjpulver ligger igjen i kjelen. Filtrer ut vannet i kaffefilter, og sitter igjen med ca 1/4 mengde den opprinnelige klumpen. Denne lyse hasjen var ganske god, men luktet svakt, og mer av weed.

- GRØNLAND: Finner en pose utenfor Stargate med følgende inneholde: 3 Tuborg glasspils, Kraftwerk's 'Tour de France' på CD, Quasimoto 'Further adventures..' på CD, samt ca 0.5 g medioker hasj som lå løst og slang i bunnen av posen. Ble mest fornøyd med CD'ene.

- JERBANETORGET: Finner en stripser med littegrann pulver i, idet jeg går på banen. Lukter makka. Gir den til kompisen jeg var på vei til, som tar den imot med skam i blikket (ta-imot-uglamorøst-dop-kompisen-din-som-ikke-driver-med-sånt-har-funnet-på-bakken-skammen).

- GRÜNERLØKKA: Finner en stripser langs Akerselva, med et seigt, hvitt pulver som ser ut som en mark. Gir det til kompisen min som jeg gikk sammen med (samme kompis som i historien over). Han tar det imot, mindre skamfull denne gangen "Dette er sånn bra makka som IKKE er metamf!" utbrøt han fornøyd etter å ha undersøkt innholdet med nesehulen sin.

- UTENFOR EN MCDONALDS I DRABANTEN: Finner et 'egg' ('negerball' på rasistisk folkemunne). Tar den med til tross for protester fra dama jeg går sammen med. Viser seg å være kokain av overraskende super kvalitet.

- CARL-BERNER: Nok et egg, denne var derimot av helt BEDRITEN KVALITET. Ble liggende igjen på tallerken på søplenachspiel.

- DRABANTEN: På vei hjem fra byen en fuktig (i begge betydninger) natt, finner jeg en stripser utenfor min egen oppgang! Der det bare bor pensjonister samt en jeg trodde var snut! Ga den til en kompis, som klagde på at det ikke var mer i posen (som jeg hadde FUNNET og GA HAN gratis..). Beste med denne historien var at jeg kunne slå meg til ro med at naboen min (antakelig ikke) var snut.

- T-BANEN: Ser en MILDT SAGT SENKA dame i 50-årene sitte med et åpent Rivotrilglass i fanget og langsomt putte en etter en pille inn i munnen. Dama mister så en pille på gulvet, som spretter bortover midtgangen. Dama reiser seg, og begynner å sjangle/subbe mot pillen. Da hun bøyer seg for å plukke den opp, faller flere piller ut av glasset, og prosessen med subbing/sjangling/bøye seg ned/miste flere piller ut av glasset fortsetter. Jeg sitter og ler for meg selv, på vei av banen et par-tre stopp senere, plukker jeg opp 4-5 piller liggende foran døra, og putter dem i lomma. Kan se dama fortsette ritualet sitt når jeg går av banen. Ga pillene til samme kompis som i historien over (klagde ikke denne gangen).


Har DERE funnet noe spennende narkotika på gata før?
Vis hele sitatet...
Aldri funnet dop, men en gang på barneskolen lå det en sprøyte i mellom noen matter (ute på lekeplassen) vi sier æsj osv. Neste friminutt visste vi alle sprøyten, og en autistisk gutt plukker den opp og begynner å løpe etter oss. Snipp snapp snute så var lærerne ute og kjeftet på oss.


Men jeg har mistet hasj på bakken, 0,5-2g noen ganger når en skam ruset narkis absolutt SKAL lukte og det er mørkt ute og man aldri finner det igjen.