View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Så du sier at

Jeg ble tvangsflyttet av politiet og fikk besøksforbud mot naboen
Vis hele sitatet...
Kort tid etter så slo jeg en mann som så at jeg ikke hadde det bra når jeg sto og sjangla for meg selv
Vis hele sitatet...
transport av 100g hasj, men har aldri betalt boten
Vis hele sitatet...
Har levd under bakken de siste årene, har ikke registrert flytting og har betalt svart der jeg har bodd. Har ikke telefon osv.
Vis hele sitatet...
Har også vært innlagt på psykiatrisk institusjon fem ganger
Vis hele sitatet...
politiet på døren flere ganger pga ordensforstyrrelse
Vis hele sitatet...
tatt for å kjøre uten lappen
Vis hele sitatet...
og deretter følger opp med

Men hva kan jeg gjøre for å formilde dommen? Jeg har en familie som er avhengig av meg
Vis hele sitatet...
Og du sier du ikke får den hjelpen du trenger fordi du ellers oppfører deg så pent, men du har vært innlagt på psykiatrisk 5 ganger? Er det nylig? At du oppfører deg bra er da ikke noe du kan skylde på om du mener du ikke får bra nok hjelp, det er mange mennesker som ikke rører andre som sliter som får akkurat den hjelpen de trenger, så her tror jeg du må kartlegge det selv og oppsøke hjelp selv. Sinnemestring er jo en bra start, men hva er grunnen til sinnet ditt? At din første reaksjon er å nikke ned noen når de tar deg i skuldra er i hvert fall en indikasjon på at det er noe som må gjøres.

Hvis prioriteringen din her er familien så ville jeg bare lagt meg flat i retten, tatt straffen, slutta med å prøve å beskytte deg med "jeg beklagde i ettertid" for det hjelper ingen, fortsatt å være rusfri, kommet deg opp fra under bakken og tilbake i samfunnet - med den hjelpen du måtte trenge. Kan legge til at jeg kjenner en kar som har vært i samme vær som deg, han fikk vel et halvt år for å skalle ned en politimann, men da med kjøp og salg av hasj i tillegg.

jeg klarer ikke å få den hjelpen jeg trenger for jeg virker så ordentlig i oppførselen når jeg ikke har en dårlig dag, så jeg har havnet i en grusom gråsone. Hadde jeg ikke hatt familie så hadde jeg hengt meg, men istedet så klikker det bare totalt i hodet mitt når jeg ikke får hjelp og jeg knekker mer og mer for hver dag.
Vis hele sitatet...
Det virker som om du selv ikke vet hva som er problemet her. Jeg er ikke psykolog eller helseutdannet, men kanskje du kan skrive ned hva det er som plager deg de dagene det gjør det. Om du er som mange andre som glemmer hva som egentlig var galt, kan det jo muligens hjelpe. Skriv bare stikkord, ikke nødvendig med noe dagboklignende, bare få det skrevet så du får oversikten om du ikke har det selv.

Du har jo vært på psykiatrisk så jeg vil tro du kjenner til hva som er problemet. Om det er nylig vil vel ikke det være annet enn positiv for deg i denne saken, blir du vurdert psykotisk kanskje du ikke er tilregnelig engang? Jeg vet ikke, har ikke lest meg så mye opp på temaet om tilregnelighet. Kanskje får du sone deler av dommen på psykiatrisk, da får du vel trolig ha kontakt med familien.

Du sier du ikke betaler bøter, resulterer ikke det i fengsel? Bor du med familien? Du trenger selvsagt ikke dele den informasjonen her, men jeg synes bare alt i alt at "jeg har en familie som er avhengig av meg" virket en smule overdrevet. Det virker heller som at du er avhengig av den. Altså at familien er din grunn til å leve.

Og ja, jeg tror det at du har vært innlagt på psykiatrisk kan hjelpe deg i saken, men nei, jeg tror ikke du ønsker å få ned straffen fordi familien din er avhengig av deg. Beklager på det sterkeste om det er helt feil, men det er hva jeg konkluderer etter å ha lest hva du har skrevet. Jeg tror du trenger denne straffen. Kanskje dette virkelig får deg til å oppsøke hjelp?