View Single Post
Sitat av slashdot Vis innlegg
Tru kan du gjere i kyrkja. Her får du underbygge påstandane dine.
Vis hele sitatet...
Ja, det er akkurat det jeg etterspør fra de Shakespeare-troende. Slev tror jeg ikke.

Sitat av slashdot Vis innlegg
Korleis skal eg kunne vurdere noko betre enn ein person som har brukt årevis på å studere eit tema?
Vis hele sitatet...
Ved å kreve at personen som påstår noe legger frem sine funn slik at du selv kan komme til den samme konklusjon. Da finner den vitenskapelig instillte fort ut om personen som har brukt årevis på å studere tema har lett etter detaljer som kan støtte opp under noe personen i utgangspunktet vil at skal værte sant, eller om personen faktisk har lett etter beviser for å finne ut en sannhet uten å være forutintatt.

Sitat av slashdot Vis innlegg
Er det ikkje betre for meg å feste ein viss lit til konsensus på eit fagfelt?
Vis hele sitatet...
Nei. I så fall får du vel konvertere religion hver gang du snakker med nye mennesker også.
Opp gjennom historien har de fleste religiøse fanatikere vært med i grupper som har consensus om ting.
En manns kontroversielle beviser trengs å sees på for å komme ut a vrangforestillingen. Er alltid det som initierer forbedring.

Sitat av slashdot Vis innlegg
Du har aldri argumentert for synet ditt
Vis hele sitatet...
Unnskyld, men hvilket "syn" er det du sikter til? Jeg hevder troende er naive. Behøver du mer argument for det? Jeg hevder Shakespeares tilhengere er troende, mer enn vitenskapelige og jeg har lenket wikipediasiden som viser det.

-
Sitat av slashdot Vis innlegg
du har konsekvent kun stilt spørsmål ved synet til andre, du hevder hardnakka at du ikkje nødvendigvis trur på det, men kun stiller spørsmål...
Vis hele sitatet...
Det er ekkelt hvordan du fantaserer frem usakligheter og så påstår jeg har kommet med dem.
Hvor hevder jeg at jeg kun stiller spørsmål..