View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Dough Vis innlegg
Og hvis det er flere her med mer erfaring enn snittet i befolkningen og kvinneguiden hva sier da det deg om å være forstående?

Jeg har ikke sagt du nødvendigvis skal dumpe hen men være oppmerksom på konsekvensene for din egen mentale helse og å sette grenser for deg selv for å kunne ta vare på seg selv. Deg først, alltid. Du kan ikke hjelpe andre hvis du ikke vet å ta vare på deg selv først men i stedet skal løpe å yte hjelp til andre. Det verste er jo at når du ikke gjør det og likevel blir singel vil du bare fortsette å oppsøke de samme dysfunksjonelle destruktive relasjonene da det er de du kjenner deg igjen i og er trygg med. Normale sunne trygge forhold blir plutselig skumle. Desto viktigere å huske på med tanke på alderen deres, det er faktisk denne tiden røkla bruker på å bygge sunne gode relasjoner, om du ikke tar med deg relasjonene på livvstid så tar du med deg erfaringene og følelsene. Jeg snakker kun av erfaring her, jeg er edru men det er ikke alltid like enkelt å komme seg ut av alle skrudde psycho destruktive forhold.

Ikke for å bagatellisere men synes og det er litt mye fokus på alkohol her, det er jo så mye annet. Anoreksi, depresjon og suicidal. Her trengs det profesjonell hjelp. Og det er noe hen må finne ut av selv. Ville ikke stolt blindt på diagnosene etter en sånn "desperat" førstegangsinnleggelse. Utifra det som skisserer så skal det en god del til for å få diagnosen utover å ta noen øl.



Jeg er så tradisjonell at jeg anter han er den eldste..
Vis hele sitatet...
Jeg har det veldig fint selv, men jeg kjenner denne personen skikkelig og er klar over hvor fint vi kan få det fremover hvis h"n blir bedre. Jeg vet det er mye å håndtere for en person. Men sitter heldigvis på en god del livserfaring allerede angående misbrukere i nære forhold.

Jeg er ikke interessert i å gå ifra vedkommende. Jeg ønsker over alt på jorden at vedkommende får hjelp og blir bedre fordi jeg ser hva slags fantastisk person h"n kan bli.

Jeg kommer ikke til å gi opp på h"n. Jeg er klar over at det er en sykdom og at h"n trenger alt den støtten jeg kan gi.
Det er ikke relevant hva kjønn h"n er.