View Single Post
Hva er neste?
ranvik's Avatar
Trådstarter
hvis noen ikke orket med det mac/ip clone så har jeg satt opp en TEST proxy server på port 53(dns porten)

1. koble deg til wlan.
2. sjekk at du får ip/dns/gateway (hvis windows sier "begrenset tilkobling" har du ikke fått ip/dns/gateway)
3. start IE ,
4. tykk på tools -> internet options(siste valget) -> connections(tilkoblinger) -> lan settings.
5. kryss av for "use a proxy server for your lan .....)
6. skrive inn på adress: proxy.ranvik.net og på port: 53
7. gå på vg.no og finn ut at det funker.

Dene proxy er beregnet for wlan og hotspot og skoler og andre steder der dem ikke vil gi tilgang for sjekk av webmail/webmsn og sånt. Har vurdert en cgi-proxy etter vært, men den her vil ikke funke bra på hotspot(telenor) og andre steder der sperre ligger på port 80.

en simpel test du kan gjør for og se om dns er åpent er og sette fast dns på pc'en din til 195.159.0.100. så start cmd , skrive: ping ripe.net (du får siker ikke svar men det er ikke så nøye)
får du opp:
Pinging ripe.net [193.0.0.214] with 32 bytes of data:
da vil det si dns porten er åpent ut (får du eks : 81.34.21.13 eller noe så er ikke dns porten åpent ut, og du må clone mac/ip)

En løsning til som kan setes opp er vpn, men det er mer for skoler/bedrifter og sånt der du vil ha egen ip ut på inet, enten sette opp på pc'en hjemme, eller kjøpe ferdig eks: http://www.gigahost.no/?page=tunnel
dem fleste hotspot har sperra for vpn, men veit før at på gardemoen hadde dem det åpent.

NB: det er KUN web mellom den proxy server , og den er KUN til test, ikke abuse den.
hvis det blir mye load på den så slår jeg på password, jeg lover ikke at den er stabil eller noe det er KUN en TEST. det er ikke irc/mail/msn/osv på den proxy her(kansje det kommer)

PS: test den på din pc hjemme før du stikker der som det er wlan så du har fått satt proxy setingsa rett måte (dem blir ikke borte når du slår av kryset),slå av windowsfirewall,og andre firewall på pc'en.
Sist endret av ranvik; 27. oktober 2006 kl. 01:00.