View Single Post
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Har selv vært dum å lånt bort penger til en "kompis" som var i gjeld til litt folk..
Det var penger jeg aldri så igjen, han valgte heller å kutte ut vennskapet enn å betale tilbake.
Vold kommer ikke til å løse noe, det vil i de fleste tilfeller bare gjøre alt verre.
Tror nok dette er penger du ikke ser igjen, uansett hvor god kompis han har vært tidligere.

Ellipsis:
7000kr er mye penger for noen, lite for andre.
Ikke alle har 7k de bare kan kaste ut av vinduet på slike ting som dette.
Vis hele sitatet...
Poenget her var litt det at hvis dette "vennskapet" bare var verdt usle 7k kan ikke vennskapet ha vært særlig sterkt, idk. Jeg har mer forståelse om prinsippet enn selve beløpet.

Sitat av Stone1
Ellipsis:
Send meg noen tusen da, hvis 7000 er småpenger for deg. 7000 er en stor sum å ikke få tilbake ja. Vet ikke hvilken verden du lever i.
Vis hele sitatet...
Jeg lever i den trygge boblen som heter norge. Hadde du vært en venn av meg i nød skulle jeg gjerne ha lånt deg pengene. Jeg gir aldri bort penger.

@TS Siden dette var en veldig god venn av deg så går jeg utifra at foreldrene hans kjenner deg. Ta en telefon og forklar situasjonen, så finner dere kanskje en løsning på det hele. Hvis dette gnager på aggresjonen og ditt univers må tilbake i balanse, så får du hevne deg på en ikke-voldelig måte, hvis du noen gang finner han igjen. Ellers håper jeg du har lært leksa, selvom den kunne vært mye, mye verre.
Sist endret av Ellipsis; 10. oktober 2017 kl. 13:40.