View Single Post
Men hvordan kan man da konseptualisere denne abstrakte følelsen og troen i konkrete bøker (les: bibelen, Koranen etc), og samtidig pålegge andre å følge det man har i "sitt personlige sinn"? Det som plager med er hvordan troende hever seg over debatten og tviholder på sine absolutte sannheter.

Sitat av Relevant Vis innlegg
Døden er ubehagelig, jeg vil ikke dø, jeg vil ikke at de jeg bryr meg om skal dø. Da kan det være lett å ty til religion, men det er ikke mulig for meg, jeg klarer ikke å tro på noe som ikke har noen rot i virkeligheten. Jeg ønsker jeg kunne though. Ignorance is bliss.
Vis hele sitatet...
Trist at noe så naturlig som døden skal påvirke en persons handlinger gjennom et helt liv. Jeg selv har ingen problemer med å takle min egen død når den tid kommer, da det ikke er noen vei utenom. At de jeg er glad i også vil dø en dag er verre å innfinne seg med, men da er det viktigere for meg å skape så mange gode minner med disse som mulig, før vi en dag gjør vår siste avskjed.
Sist endret av tyrontheunicorn; 2. juni 2015 kl. 13:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.