View Single Post
Interessant dette. Jeg er i midten av tyveårene og når jeg var ca 18-20 så misbrukte jeg cannabis daglig. Det startet som en greie i helgene, men etterhvert som jeg flyttet ut fra foreldre eskalerte det til daglig bruk over 1 år. Brukte MDMA også ca 4 ganger over en periode på 4-5 måneder. Fikk litt nok og flyttet hjem igjen før jeg sparte penger og dro på en språkreise. De siste 4 årene har jeg ikke rørt MDMA og trappet kraftig ned på røykingen, hvor jeg nå har vært 1 år uten å røyke i det hele tatt. Har hatt et moderat forbruk av alkohol.

Nå har jeg deltidsjobb og studerer. Ting går egentlig riktig veien, og landet nylig internship i en ganske bra bedrift. Men jeg merker at jeg kjeder meg. Har lyst til å røyke, kanskje ta litt MDMA. Er bare redd for at det skal eskalere og at ting skal gå i dass. Klarer man å ha et kontrollert forbruk? Jeg sliter vel litt med moderat angst til tider og litt sosial angst også, men det er til å leve med og er ikke noe jeg opplever konstant.

Har heller ikke funnet ut om det er røykingen som egentlig har trigget angsten. Den har sikkert blitt bedre mens jeg har holdt meg unna, men er ikke akkurat borte. Så er veldig i tvil på om jeg egentlig burde røyke igjen nå som jeg har vært 1 år unna eller om jeg bare burde holde meg unna og fortsette i samme spor. Jeg isolerte meg litt og holdt meg unna de personene jeg har bare røyket med. Mistet kontakten med de, men nye bekjentskaper ordner seg som regel ganske enkelt for meg og nå studerer jeg og har fått nye venner. Vanskelig å si, men jeg er snart ferdig med siste eksamen og det er ofte da tankene om å røyke og en sprekk kommer.. Gjerne nå rundt juletider og om sommeren..

Jaja beklager om jeg stjal tråden eller om dette ble litt OT.
Sist endret av Nullmening; 5. desember 2019 kl. 19:02.