View Single Post
Er også i slutten av tyveårene, gjeldsfri og eier av enebolig, godt betalt jobb.

Har også stilt meg samme spørsmålet av og til. Er mitt forhold til rusmidler veldig usunt?

Jeg vil si at mitt bruk rundt ulovlige rusmiddler er mer ansvarlig og «sunt» enn mitt bruk av lovlige (kun alkohol). Og jeg har en holding til alkohol som er ganske gjennomsnittlig, i hvertfall der jeg kommer fra. Typ «fylla» 1-4 ganger i uka. Og tar ei øl eller to noen ganger i ukedagene.

Jeg trur belønningssentralen i mitt hode kommer veldig lett i ubalanse. Det gjør det kanskje hos mange andre og bare dem ikke er oppmerksom på at det er rusen som gjør det.

Det er spesielt stimulantene som setter meg i ubalanse. Og jeg bruker de kun i kombiansjon med alkohol. Mest Cola men har også prøvd amf og tidligere var jeg fan av å ta en ritalin eller to i kombi med alkohol.

Sist jeg var ute pga julebord og diverse så ble det ut både fredag og lørdag. Tok det ganske easy likevel men jeg blir så sykt fyllesyk uansett. Så for å ha sjanse for å kunne komme meg ut lørdagen og så tok jeg 2stk conserta. Gikk hjem kl 01 og var en moderat form, full kontrol.

Dagen etter føler jeg meg bedre enn jeg gjorde dagen før, men problemet med slike stimulanter er a jeg mister livslysten og blir deppa i mange dager etterpå. Har nå gått i 4 dager 0 motivasjon og ser ikke meningen med livet. Hadde jeg vunnet 5 millioner i Lotto så hadde jeg ikke blitt glad av det heller.

Jeg har sett dette mønsteret på alle stimulantene jeg har inntatt spesielt Cola. Nå fikk jeg tydelig bekreftet at det er vel så ille, om ikke verre, med conserta/ritalin. Aldri om jeg skulle medisinert ungen min med noe sånt!

Sporet litt av tråden. Jeg røyker ikke, kun hvis jeg er skikkelig fyllesyk. Men syntes det er skummel. 3 trekk kan gå helt fint. 4. Trekket kan gjøre at jeg nesten går i psykose.

I min verden ville jeg optimalt sett holdt meg unna alt av stimulanter (uten MDMA), benzo(bruker aldri heller)opiater (bruker heller aldri) og kun holdt meg til alkohol max typ 12ganger i året. MDMA typ max 3ganger i året. Psykedelika også typ 8-12 ganger i året.