View Single Post
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Bønder har 500k i året? Kjører fine traktorer? De skjønner ikke at en ung bonde i 20-30 åra tar opp seg et lån på mellom 4-8 millioner for å klare å investere i et stort fjøs, slik at han kan drive stort og tjene penger til livets opphold? Det har blitt slik at skal du klare å overleve som bonde så må du investere, og det kan fort gå feil vei. Livet som bonde er en livstil, ikke et yrke. Du må være forberedt å jobbe 16 timer i døgnet på sommeren, og du kan ikke bare dra 2 uker på ferie, for det er alltid noe som skjer. Jeg skammer meg over det norske folk som klager over at en bonde vil ha økning på 50 000,- i økonomisk støtte. Fjerner de støtten vil 90% av bondene måtte legge ned. F.eks en kornbonde tar stor risiko, ettersom været kan ødelegge avlingene. Samtidig

Hvis de skal stoppe all økonomisk hjelp til bøndene så må de igjen få mer penger for varene sine. Det ender opp med samme resultatet uansett.

Åpner de tollgrensene så vil vi stjele mat fra andre land, og hvilke fattige land er det som driver stort med landbruk? Hvilke land produserer melk, ost, smør etc? Hva vil skje hvis det blir matkrise i Europa? Skal vi være avhengige av at de produserer nok mat i andre land, slik at vi kan få spise oss mette?

Jeg er født og oppvokst på gård, og kommer aldri til å spise annet enn norsk kjøtt og melkeprodukter. Den holder høy kvalitet og er under strenge kontroller.
Vis hele sitatet...
Jeg investerer i aksjer, da tar jeg en risiko, kan jeg få subsidiene mine nå?