View Single Post
Jeg skjønner ikke alle disse historiene om folk som overdoser og dør på GHB. Det må ha vært blandet med andre rusmidler da? Hvis ikke så så sovner man i en dyp søvn (faktisk sunn søvn i motsetning til alkohol, forstyrrer ikke søvnstadiene). Det ser jo skummelt ut for andre om de ikke hva det dreier seg om, men det skal en del til for at det får dødelig utfall om man ikke har blandet inn andre rusmidler. Blandet med alkohol, heroin (spesielt heroin), eller andre rusmidler kan det derimot fort bli en lek med livet.

Jeg har prøvd GBL ved over et 50-talls anledninger da det kan kjøpes i butikker der jeg bor. I starten appellerte det ikke mye til meg, men etter et par ganger begynte jeg å å like det. Som Tøffetom beskriver, er det som en forbigående fylla feeling uten at du blir dum. Sex er helt herlig på det.

Det er veldig vanskelig å dosere, litt for mye og man sovner, noe som ikke akkurat er gunstig om man er ute, men om man er hjemme og med mindre man driver med heoriske doser og/eller blander med alkohol eller andre rusmidler så er det som oftest ikke verre enn at man sovner og våkner opp ganske fresh. Jeg har fint unngått det når jeg er ute ved å være veldig forsiktig med doseringen og bruke milliliter sprøyte uten kanyle.

Det var en periode hvor jeg tok det ca annenhver kveld i to doser, tittet på serier, hørte på musikk, chattet, et par tre timer ca før effekten var borte og jeg la meg. Når brukt slikt, er det et veldig harmløst stoff på kroppen (metaboliseres kun til vann og co2 har jeg hørt), og det var deilig å våkne opp hver dag etterpå uten noen hangover.

Det var en helg, en jævlig morsom helg, hvor bruk for første gang gled ut i missbruk. Vi startet å feste på fredag, forlot nattklubben da de kastet oss ut 10 på morgningen, og hjem til noen folk sin leilighet som vi nettopp hadde møtt. Alle tok GBL, og jeg passet på at dosene var forsvarlige. Vi fikk etterhvert 3-6 timer søvn på øyet, fortsatt under påvirkelse av det magiske vannet, og fortsatte festen på lørdag og frem til søndag morgen.

Da fikk jeg merke hvor fort abstinenser kicker inn på dette stoffet etter 48 timers konstant bruk. Søndag kveld begynte jeg å føle meg skjelven, litt nervøs, dårlig humør, hadde da ikke dosert siden langt tidligere på dagen når jeg satt i taxien hjem. Jeg skjønte at søvn kom til og bli umulig og at jeg måtte ringe inn syk imorgen fordi jeg kom til å føle meg elendig.

Problemet var at vi hadde et viktig møte... Så uten benzoer (som tar vek 90% av w/d symptomene), så doserte jeg igjen slik at jeg fikk sove, og følgende gjennom hele uken til fredag. Jeg vil ikke anbefale noen andre å gjøre dette, men jeg viste hele tiden at jeg ikke ville la det eskalere utover dette og synes det var litt interessant som et forsøk i avhengighet og abstinenser. Hadde en veldig hyggelig uke på jobben faktisk.

Come friday, så var det over. Fyfaen så mange unnskyldninger man har lyst å bruke for å dosere igjen. "Kan jo vente til lørdag med å slutte, det vil ikke påvirke noe" "Jeg burde kanskje trappe ned, med et par små doser" etc. Var ikke noe poeng å gi seg selv fristelser så jeg helte resten ut i vasken og forberedte meg på en jævlig helg.

På alle nedturer så er det ofte en tidspunkt hvor man føler at effekten er borte og at man "kanskje ikke kommer til å få den store nedturen", men den følelsen ble fort erstattet med nervøsitet. Type sosial angst. Noen banket på døren min den dagen men jeg svarte ikke og latet som jeg ikke var hjemme. Etterhvert begynte jeg å skjelve på hendene, og mobilen ble vanskelig å bruke fordi jeg skalv en del. Veldig ekkelt. Det var ikke så gøy å ha gjort seg til forsøkskanin nå. Heldigvis hadde jeg kjøpt inn en flaske whisky, og det var på tide og åpne den. Det hjalp en del. Fikk til og med et par timer søvn på morgenkvisten. Dagen derpå var som en hangover fra helvete, men samtidig litt bedre enn det verste av abstinensene fra dagen før. De følgende dagene følte jeg meg bare skikkelig deppa, med null glede å finne i livet eller noe. Onsdag begynte jeg å føle meg en del bedre igjen, og torsdag tilbake til normalt.

Tar det kun en veldig sjelden gang iblant nå, mest fordi jeg har sensitiv søvn, og om tar litt en kveld så får jeg ikke sove senere. Så får man litt mindre interesse etter å ha kjørt seg på det en gang.

tl;dr; Sex på GHB er amazing.
Sist endret av Picard; 30. oktober 2015 kl. 06:28.