View Single Post
Sitat av Strømkontakt Vis innlegg
Helt enig med trådstarter. Dette irriterer meg sinnsykt mye. Det irriterer meg også når jenter ser seg i speilet og er ekstremt misfornøyd med den feite kroppen sin og begynner å whine om hvor feit dem er og hvor synd det er i dem osv... så går dem å spiser kjøtt, egg og ku melkeprodukter og blir enda feitere. yuck. disgusting! Jeg sier jenter for det er som oftest dem jeg ser griner om det.
Vis hele sitatet...
Kjøtt og egg inneholder masse proteiner og er meget mettende. Skal godt gjøres å spise seg feit på rent magert kjøtt. Storfekjøtt har rett over 100 Kalorier per 100 gram. Og en normal porsjon er 200-300 gram. Da har do fortsatt 300 kalorier til overs til tilbehør.

Enkelte melkeprodukter har høyt innhold av fett, og derfor mye energi, men kjøper du lett-varianter er det ikke så ille.

Det som ofte er kaloribombene er tilbehøret: ris, pasta, poteter, smørbaserte sauser, dressing/olje i salaten o.s.v.

Når det er sagt er det enkelt å gå ned i vekt, i teorien. Bare spis færre kalorier enn du forbrenner. Men i praksis er det ikke alltid like enkelt; småspising og feilvurdering av kaloriinnholdet i mat er veldig vanlig. Derfor får man ikke med seg hvor mye kalorier man egentlig spiser.