View Single Post
Tok kokain for første gang på torsdag. Veldig underhvelmende og lite merkbar effekt i forhold til det jeg hadde sett for meg. Han som hadde coken sa forsåvidt at det var en ganske mellow coke, så jeg antar den ikke var av det mest potente slaget.
Da jeg snorta min første keybump, følte jeg en viss anspenthet forsvinne og bli dempet, som om den fikk et silkeslør lagt over seg.
Vanskelig å forklare nøyaktig, men det var akkurat som nervesystemet mitt stod litt i høyspenn før jeg tok det, og nå fikk dempet seg og roa ned. Min bror har diagnosen ADHD/Tourettes, og har fortalt at kokain funker som medisin for han, med mindre han tar jævlig mye.
Virker som det samme gjaldt for meg.

Følte meg klarere i hodet, ganske mellow og chill. Hadde drukket noen øl før jeg tok det, og alkoholrusen ble dempet. Iallefall alle de negative sidene av den... Følte meg generelt litt mer i slaget, og hadde bedre humør og følte meg hakket mer sosial og utadvent. Men ikke sånn at jeg skravla høl i huet på folk eller at noen merka det.
Jeg spurte de mest uskyldige venninene mine på festen om de hadde merka noe når vi var på vei hjem, og ingen av de hadde merket noe som helst annerledes med meg. Dette kan jo kanskje tyde på at jeg er ganske "coked up" til vanlig (altså muligens ADD/ADHD, som min bror).

Jeg tenkte en del på at jeg syns det er rart folk blir hekta på disse greiene. For all del chill, men jævlig nasty vaskepulver smak i nesa resten av kvelden + 700 kr grammet (hvis du får godpris, visstnok), høres for meg ut som noe ganske overrated greier...

Kjøper heller weed for 500kr grammet (hvor effekten definitiv er jævlig merkbar i forhold!). Som sagt, er det sikkert annerledes om du har skikkelig bra coke, men allikevel har jeg venner som sier det er mye bedre å ta speed, hvis du først skal drive med pulver i det hele tatt.
Foreløpig er jeg enig med dem... Men er veldig åpen for at jeg har et foreløpig snevert syn på stoffet, siden det var første gang (og mest sannsynlig medium kvalitet).

Mulig jeg er en av de som ikke er disponert for å bli jævlig hekta på coke, men for meg virka hele greia sykt overrated og overhyped. Forstår ikke at folk kan bli så hekta på det, med tanke på at effekten virker mer "bakenforliggende" enn frempå/"in your face" som med cannabis.
Kanskje jeg må prøve noe reinere kokain rett fra jungelen, før jeg forstår stoffets virkelige potensiale og endrer mening.

Skal nevnes at jeg alltid har vært svært skeptisk til kokainbruk (og pulver generelt), og har alltid sett for meg at det er en mye større og styggere ulv enn det er.
Jeg forsøker ikke å benekte at stoffet kan være rent fysisk avhengighetsskapende, men bare å belyse at ikke alle som tar kokain blir hekta og vil ha mer etter første bump...
Klart jeg kunne tatt mer om jeg ble tilbudt det nå, men isåfall er det fordi stoffet virket såpass lite potent på meg, at det blir litt sånn "sure, why not" liksom...

Helt ærlig frister det mye mer med en kald pils akkurat nå, enn kokain
Men det kan jo tyde på at jeg er en type som allerede er naturlig gira, og liker å dempe ting, istedenfor å forsterke med stimulanter.