View Single Post
Sitat av hand_model Vis innlegg
1. Jeg ruser meg i skrivende stund selvfølgelig ikke - bare så det er klinkende klart. Dette er nok ikke så ille som det høres ut som, folkens.
Vis hele sitatet...
Jo, om du har psykisk sykdom så er det å ruse seg noe av det verste du kan gjøre fordi det vil i de aller fleste tilfeller forverre din tilstand.
Sitat av hand_model Vis innlegg
2. Hva angår diagnoser har jeg ingenting, men jeg vil jo aller helst vite om det er noe som ligger til grunn av min manglende evne til å passe inn i det jeg synes er et samfunn som går omtrent 1 million kilometer i timen fortere enn hva en skilpadde som jeg foretrekker.
Vis hele sitatet...
Da er det kanskje lurt å ta en tur til legen din og få henvisning til psykolog eller lignende?
Sitat av hand_model Vis innlegg
3. Jeg så ikke helt greia med rusmoraliseringen komme for å være helt ærlig, men det er kanskje hele bildet som skremmer dere? Hva om jeg sier at jeg følre meg som en skilpadde blant en haug med egoistiske, selvsentrerte harer som kun bryr seg om å vinne?
Vis hele sitatet...
Du er ikke alene om å føle deg slik, flere tusen bare i Norge alene føler det slik, flere millioner på verdensbasis føler det også slik.

Sitat av hand_model Vis innlegg
[/b]1. Jeg søker forøvrig flere jobber daglig og det jeg trenger er slik som gode innspill på hva som kunne vært en passende jobb for en som ikke helt veit hva han er best på. Takker for alle tips hva angår karriere og tar gjerne i mot mer av det! Søker naturligvis i skatebutikker og skatehaller landet over i tillegg til kaféer, klesbutikker, restauranter, matbutikker - the whole shabang!
Vis hele sitatet...
Fortsett med det, kanskje du også skal sjekke igjennom og endre CV'en din samt også endre måten du skriver søknader på, det har faktisk veldig mye å si og er forskjellen mellom at søknaden blir lest eller bare slettet/kastet.

Sitat av hand_model Vis innlegg
1. Virker som om jeg faller mellom alle stoler hos NAV, så det opplegget har jeg egentlig gitt opp
Vis hele sitatet...
Da er det jo ikke rart du ikke får noe hjelp heller.
Sitat av hand_model Vis innlegg
2. Antageligvis ser de meg med like fordømmende og moraliserende syn som noen av dere virker å ha.
Vis hele sitatet...
Ingen her som er fordømmende og moraliserende.
Sitat av hand_model Vis innlegg
3. Hvorfor er det så få som klarer å komme med gode råd?
Vis hele sitatet...
Det er mange gode råd, men det er vel heller det at ingen av svarene er svaret du er ute etter.
Sitat av hand_model Vis innlegg
4. Kunne ikke NAV utplassert meg i en grafisk design-bedrift, da liksom?
Vis hele sitatet...
Joda, men da må du faktisk stå på og gjøre en innsats selv også. Du må ta kontakt med firmaer og høre om arbeidstrening/praksis.
Sitat av hand_model Vis innlegg
5. Er det egentlig greit at NAV krever at en har tjent en viss sum over flere år for å få tilstrekkelig støtte i et tilfelle der hvor en har til sammen fire år høyere utdanning, men ingen fast jobb ennå?
Vis hele sitatet...
Sosialhjelp krever ikke at du har tjent noe som helst. Dagpenger gjør det og det er av en grunn, hvem som helst skal ikke få 20-30k i måneden for å sitte på ræva å gjøre ingenting, går du til behandling hos DPS så kan du faktisk også ha rett på AAP.

Det virker egentlig som du kun er ute etter tips til hvordan du kan få mest mulig penger uten å gjøre noe så du kan kjøpe masse weed og bare sitte å røyke hele tiden.