View Single Post
Om det var snakk om at politimannen/kvinnen feks hadde åpnet bildøren med rå kraft (og døren hadde fått seg en smell) for så å foreta en arrestasjon av en person som de kansje var redd for skulle stikke av igjen så hadde jeg skjønt det. Men at noen her sitter å sier at de syns en politibetjent har lov å la sitt raseri gå utover en kriminell sine eiendeler blir rett og slett for dumt.

Om dere virkelig forsvarer det hun gjorde så hadde dere feks kansje også forsvart at samme politibetjent hadde kastet en stein i frontlykta hans fordi han/hun var sinna? Eller at hun sparket en bulk i fronten på bilen hans? Eller kansje at han/hun slo knytteneven i sidespeilet så det datt av? Hvor skal vi dra grensen her om slikt skal være lov for en politibetjent i raseri? Har vi ikke rettsystemet i Norge for en grunn? Når ble det politiets jobb å dele ut straffen?

Politiets jobb er å HÅNDHEVE lovene, de har ingen rett å dele ut sanksjoner mot en annen persons eiendeler. Dere må gjerne mene/syns at det var fullt fortjent for han, det var det kansje også. Men å sitte å si at dette er lovlig er ikke annet enn løgn/uvitenhet/feilinformering. Finn en lov eller regel som tilsier at dette er lov så skal jeg spise skoene mine.