View Single Post
Sitat av skolms Vis innlegg
Hele poenget er jo at politibetjenter skal oppføre seg rolig og ikke framprovosere noen situasjoner overhode.
Vis hele sitatet...
Å fremprovosere en situasjon har du klart helt fint å gjøre selv. En politibetjent oppfører seg selvsagt ikke rolig etter en biljakt med de farer det innebærer.

Sitat av NitroFis Vis innlegg
En offentlig tjenestemann/kvinne burde holde seg for god for å påføre mer skade på omgivelser og privat eiendom en høyst nødvendig!
Og som jeg har forstått er de faktisk opptrent til nettopp dette også.

Det hersker ingen tvil for min del; ruten SKAL erstattes!
Vis hele sitatet...
Jeg er helt sikker på at hun ikke ønsket å knuse ruta. Det er jo faktisk ikke noe poeng i det. Å slå på ruta som det der er helt vanlig, og som det blir påpekt må ruta ha vært i ganske dårlig form for at man skal klare å knuse den med et slag som det.

Han har allerede vist at han er tilbøyelig for å prøve å kjøre fra politiet, og det at han stopper er ingen garanti for at han ikke vil stikke av på ny. Han har allerede utgjort en stor fare for allmennheten og politimennene, og så lenge han sitter i bilen er han fremdeles en fare. At ruten ble knust er synd, men skader kan skje under pågripelse. At du ble pågrepet i "USA-style" skulle bare mangle!

Du skal heller bare prise deg lykkelig over at ikke alle fire hjula dine er punktert og sideruten din knust. Du får lære av dine feil og stoppe med en gang politiet vil stoppe deg neste gang!