View Single Post
hvor er meg sjæl
alltidvandrer's Avatar
150
Sitat av Coffeeaddict Vis innlegg
@bloodshotEyes "eneste argumentet ditt i favør for dette er at det ikke er 100% ytringsfrihet"

Ja det er hele poenget mitt!

Det er ikke fint det du har tenkt å gjøre med kuken til den som rører eksen din, og jeg syns det er ekkelt å spørre om naknebilder på den måten du gjør, men jeg skal jo beskyte retten din for å si slikt. Uansett hvor uenig vi blir skal jeg la deg få si det du vil, det betyr ikke jeg vil tvinge meg selv til å høre på det du har å si, tvert imot.

@altidvandrer "de mennesker som danner aller størsteparten av samfunnet"
nettopp, da mener du at vist en ikke er med mainstreamen kan man bli sensurert men ikke om man følger strømmen. Det er et stort problem, og jeg mener at ytringsfriheten burde være der for de som nettopp ikke følger strømmen.

"kan du fortelle meg hvilken person som ikke ville ansett dette utsagnet som grovt"
Jeg.
for andre er det er kanskje grovt, men illegalt burde ikke være.
Vis hele sitatet...
Det er absurd. De få menneskene som kan finne på å ytre slike ting og i de få tilfeller der det gjøres, så er konsekvensen gjerne at andre mennesker blir krenket eller føler seg utrygge. Og i samfunnet vårt så prøver vi å hindre dette slik at det skal bli bedre for flest å leve i det. Hvorfor skal vi ta hensyn til gjerningsmann som krenker eller skaper frykt i andres liv, istedenfor de som blir rørt av det?
Dette er ganske enkelt; det handler om samfunnssystemet vårt og at lovene kan taes i bruk for å beskytte folk og la dem føle seg trygge. Hvis du er uenig i at det er beste typen samfunn vi kan ha er det helt greit, men nesten ingen som er enig med deg, har vanskelig for å tro på at du er enig med deg selv.

Å si at ord kun er ord er ikke spesielt smart, ingen kan seriøst avvise at ord kan ha voldsomme praktiske konsekvenser.