View Single Post
Du beskriver ikke hvor ondartet du blir mobba, har du bare et problem med at andre står i veien for deg? Mange har andre komforsoner enn deg, noen er bare litt sånn i veien avogtil viss du skjønner, ikke noe å henge seg opp i Viss folk bare "står i veien" kan du gi dem en prikk på skuldra, eller for eksempel bare unnskyld kan jeg komme forbi? Og viss ikke det skjer noe, så brøyter du deg fram, viss ikke personer en opptatt av noe annet. Jeg personelig liker godt å være høflig, men jeg kan også være en kødd viss du skjønner. Blir du fysisk kødda med og gjerne av flere personer som rotter seg sammen, da er det IKKE greit. Da er det snakk om grupperinger og folk som synest det er gøy å få andre irritert.

Mobbing er ikke greit uansett, men å erte litt synest jeg er bare gøy viss andre tåler det, og sålenge det ikke blir for mye. Det går ofte igjen i min vennegjeng uten at noen føler seg så krenka. Viss flere andre rotter seg ilag mot deg skal du gå etter den som har mest inflytelse fra alle andre. Prøv å vær litt humoristisk og ikke bare kald og drittsekk.

Viss det er kun i praten folk er kjipe mot deg, så vil jeg gi deg et tips for å manne seg opp litt. Prøv å slipp deg litt løs, ikke tenk så mye over utfallet, og svar med samme mynt, for eksempel. Mobber: Hei din feite gris, Du: Hei din skeivrunka flintskalle ;p
Da har du det kanskje gående, men det jeg vil prøve å lære deg er å ha litt selvironi.
Viss mobbinga blir verre så er det bare å fortsette, uten å trakke over grensa. Da viser du at du ikke er sårbar eller så unormal lenger men tåler litt pisspreik. Går det over i grupperinger eller i værste fall vold, så må du ikke la deg skremme for mye. Dem som slår først har egentlig tapt, da ber du om hjelp fra andre å få satt dem på plass, ikke nødvendigvis med vold, det kan vær nok å ta en prat. Enkelte folk trenger en realitycheck, og ofte så trenger man en konsekvens å lære av, ikke nødvendigvis en på trynet. Folk som mobber er som regel folk som sliter selv, og trenger noen andre å dytte litt ned i driten, desverre.