Tråd: Badtrips
View Single Post
har hatt et par bad trips på psykedelia. sopp og lsd og salvia. faktisk en nær døden opplevelse på hasj. heftig noia på speed.

første trip jeg hadde var mexicansk flein, meg og en kompis delte ca 6 gram. han var ganske erfaren og jeg var nybegynner. siden vi hadde spleiset på sakene baddet jeg på å ikke spise like mye som ham (typisk norsk? det hele begynner ganske sweet. neonglow paa alt armene glødet rosa og mønstre svevde og skiftet plass helt til jeg så noen hodeskaller forme seg i de hvite delene av en flerfarget magic kortstokk på bordet. det gikk en vind gjennom rommet. plutselig glødet det ikke godt lenger, men det mer på en måte såg ned på meg, en gigantisk banan lampe og to stjernelamper som formet en smiley på veggen som tidligere var , ja en smiley. nå var det det ondeste jeg hadde sett. og jeg trakk meg tilbake og tenkte den geniale tanken. "nei, hodeskaller det er bad. slutt å tenkt på bad ting! jeg må slutte å tenke sånn ellers får jeg bad trip. hjelp!" min erfaring er at på tripp tenker du mer objektivt tankene dine. heh, istedet for å nødvendigvis tolke en tanke utifra hvilken sammenheng du normalt setter den blir den mer ett fritt objekt du kan presse inn i nesten hvilken som helst sammenheng avhengig av hvor fucka du er. og nå var som sagt alt puttet inn i bad sammenhenger. også adrenalinkicket en bad trip gir forsterker trippen og akselerer den noe jævlig så alt ble fort ti ganger mer intenst. spaca ut på en sofa og vekslet mellom det noen kaller hyperspace eller whatever. var som å bli kasta rundt i universet, blunka jeg var jeg borte i 15 minutter følte jeg, var helt oppslukt i en ekstremt erotisk tegneserie av ei dame jeg kjenner, jeg ålte meg oppover henne svevende midt i svart rom. maks positiv feeling. så åpnet jeg øynene, alt selvfølgelig ukontrolert. alt var terror jeg bare kopa me, hadde null kontroll i hjernen og var ihhvertfall ikke klar for å slippe taket så jeg ble banka temmelig hardt i kastene følte jeg. holdt på i ca 1 time.

helt til jeg på en måte dabbet saktere inn og ut av hyperspace så sa kompisen min, som forøvrig snakket meg gjennom hele greiene, uten ham hadde jeg nok freaka helt ut. VIKTIG å ha noen erfarne trippere me seg første gangen. noen du stoler på! uansett han sa bare med en bestemt stemme: nei, eg tror du er over nå. det er over nå. og det fikk så mye mening i seg at jeg kom helt over det og hadde det skamkult me å ture rundt i byen og se på trær og arkitektur.

skulle aldri spise psykedelia igjen. heldigvis holdt ikke det løftet særlig lenge...8)

dette er vel 8 år siden, da var jeg 16. gikk på skolen uten å sove neste morgen fortsatt på tur og skamfjern. det var fett. tegning form og farge linja!

har hatt mange erfaringer siden det og nå er jeg veldig forsiktig med psykedelia. bad trips har jeg begynnt å tenke på de trippene jeg faktisk lærte noe av i forskjellige perspektiver. gir også mening at psykologer orginalt brukte lsd for å selv forstå hvordan det surrer i hodet på ett sykt sinn. det er jo nesten som en psykosetillstand kanskje. ganske intenst til tider. men jeg har hatt enn masse utrolig fete opplevelser også. bad trips er endel av livet. alt er ikke bare digg! og det er kult. jeg digger bad trips i etterkant. fordi de er så intense. akkuratt som å overleve en motorsykkelulykke med racingsykkel, du er ganske gira etterpå!

en erfaring med salvia. jeg dyrket salvia på denne tiden også og hadde noen ville flipper som salvia bare kan gi. har andre merket det at salvia på en måte ikke fucker sansene, men mer oppfattelsen av sanseimpulsene. jeg føler at jeg ikke kan sette fingen på at noe er annerledes men alt er likevelll helt flipp. en gang smeltet jeg inn i veggen og jeg kastet meg fremmover. da jeg stoppet var det som om "oppfattelsen" forsatte fremmover som om jeg løp i en kinosal og det øynene mine så var prosjektert på skjermen. jeg så på en måte virkeligheten fra to perspektiver på en gang og stummet helt over hvilket perspektiv som var meg før alt bare flippet mer ut i noe annet, snakket med skyggen min om risdyrking i kina, var helt enig at vi måtte høste risen snart. ikke akkuratt en bad trip dette men temmelig intenst i peaken.

har forresten en langtidserfaring med salvia da jeg røykte dette med hasj ganske mye (bedre turmix får du ikke om vinteren, snakker ikke om ekstrakter, bare naturlige tørkede blader) og fikk tillslutt en merkelig angst følelse hver gang jeg såg på salvia og en bestemt følelse av respekt. så jeg har holdt meg unna den flippen en stund.

første gangen jeg røykte rev i vanne me skikkelig blodprincemekk da svimte jeg tilslutt av når jeg reiste meg fra sofaen. følte jeg sank ned hele tiden og da jeg reiste meg svartnet det helt. våknet til at alle i rommet freaka ut i forskjellige rettninger, jeg krampa visst og var helt blå på leppene og frådet. jeg sank inn og ut av noe som kunne føles som en tunnell. visuelt og auditivt. alt var langt vekke og alt kom nærmere og for så og forsvinne igjen, ca 8 ganger. det var samme følelsen som man får hvis man presser seg til å svime av, for de drittungene som har gjort det noen gang noe jeg mistenker var temaet for hasjbadtrippen. tror rett og slett blodtrykket eller noe sank, mest av nikotinen tror jeg og det førte nok til oksygentap til hjernen og dermed svima.

var usikker på om jeg levde eller om jeg forsatt bare drømte i en komatillstand hver gang jeg dusjet om morgenen og tenkte for meg selv i noen uker etterpå. og jeg hadde ca 6 mnd med snikende bad feelinger på rev etterpå.

røyke hasj på en bad speedtrip kan også få konsekvenser. da trengs det god meditasjon for å ikke tilte helt på alt mulig ville tankespinn. og ikke minst alle kroppslige følelsene, som at hjertet banker 220, alle ledd er uten olje og magen er full av brennende sand og det eneste du klarer å tenke i loop er at nå får jeg hjerteattakk....

det e jo løye og då

forresten, har observert blandingsmisbruk av forskjellige stimulanter og sedativer gå over i temmelig tragiske situasjoner. som for eksempel hjerneslag. noe du ikke ønsker skal skje deg eller noen nær deg i kåken din. da snakker man om skikkelig bad trip. hvis du overlever tar det ganske lang tid før hukomelse, tale og ordforråd og skrivekunnskap og alt mulig kommer tilbake, jævlig sakte, månedsvis, noe kommer aldri tilbake og du begynner å utvikle masse flipp talefeil og minnefeil og ja. alt mulig rart. værste er at du ikke merker det selv. du tror du e helt tilstede, men egentlig er du helt mongo og lammet i halve kroppen og kan ikke si annet enn gryntelyder.
Sist endret av charras; 29. mars 2006 kl. 22:58.