View Single Post
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
Akkurat når det gjelder drikke som inneholder aspartam så er det noe kroppen min absolutt ikke liker, vet ikke hvorfor men blir rett og slett kvalm og dårlig og synes smaken er helt forjævlig.
Litt off topic kanskje, men noen som opplever lignende?
Vis hele sitatet...
Ta feks coca cola. Den originale, propp full av sukker. Det er jo ikke underlig at mange opplever en form for avhengighet av den. Om det drikkes flere bokser dagen i lengre perioder så får kroppen veldig stor tilførsel av sukker og koffein.

Vet mange som har vært på coca cola kjøret helt opp til voksen alder som sa det samme som deg, at de ikke fikset smaken på Coca Cola zero eller Pepsi Max men de likte ikke kaffe eller vann godt nok til å klare å erstatte leskedrikken med vann eller kaffe. Men nå ser jeg nesten aldri noen som drikker den originale Coca Cola full av sukker, altså familie, venner eller bekjente. Og jeg måtte spørre en bekjent engang som hadde byttet åssen det gikk til, for jeg hadde jo hørt den personen disse pepsi max lenge og vel mange ganger før.

Det enkle men egentlig godt forklarende svaret får jeg gi videre til deg.

"Alt blir en vane også pepsi max".

Så om du føler du trenger litt brus i livet men ikke ønsker sukker så er det bare til å øve seg. Ikke gi opp, ta litt sukkerfri drikke i glasset hver kveld. Nok til å få smaken men ikke nok til at du blir kvalm. Før du aner så er du blitt vant til smaken.
Sist endret av _abc_; 27. februar 2021 kl. 10:00.