View Single Post
Sitat av Patrick Vis innlegg
Dessverre mister man ofte motivasjonen på prosjekterer man har lagt x timer i. Det er helt vanlig. Da er det viktig at man beholder fokuset og selvdisiplin i sjakk, selv når alle makter stritter i mot. Selv om motivasjonen forsvinner fra tid til annen så kommer den plutselig tilbake igjen. Jeg får gjerne motivasjon ganger hundre når den kommer tilbake igjen etter "tørketiden".

Hvis du føler tvil på det du driver med nå, er det bare hjernens late side som lurer deg. Denne tråden viser at du har et enormt lidenskap for nettopp dette feltet.
Vis hele sitatet...
Kjempehyggelig å høre, takk for motiverende ord

Det må nevnes at det er motivasjonen til å gå i gang med dokumentasjon, fremfor å ferdigstille "min siste" prototypetest, som er problemet. På den ene siden er det jo bare litt igjen, på den andre siden så har det vært "bare litt" veldig lenge. Slitt skikkelig med siste biten.

Nå ser det faktisk ut til at jeg fant en robust løsning for 30 minutter siden, i så fall er problemstillingen død.

Trenger helgen til å bekrefte, men om ting er som det ser ut, så er det tid for å finne 60k til en ny drone. Uansett hva som skjer skal jeg være ferdig med dette før jul. Foreløpig timeline (relativt romslig):

Uke#41: Ferdigstille siste pakken
Uke#42: Finne 60k til ny drone
Uke#43: Oppsett og finpuss
Uke#44: Siste test

Det er selvfølgelig mulig at ting går til helvete igjen, men jeg tviler. Hver gang det har gjort det har det vært pga impulsive på-dagen-beslutninger om å gjennomføre test med uferdig og utestet programvare. Helt forbanna idiotisk, men sånn er det når man er for dum og sta til å vite bedre. Nå vet jeg bedre, da, tror jeg. Om ikke annet så vet jeg at denne gangen er det ikke rom for feil.

************************************************

Tilbake til dokumenteringen - jeg er helt avhengig av et utgangspunkt. Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne eller hvordan jeg skal gå frem.

Så jeg får bare prøve på noe. Prøver å legge ut en node litt senere med kommentarer her, så får dere korrigere til jeg skjønner hvordan dette kan gjøres.