View Single Post
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av spinat94 Vis innlegg
Kan det være at jeg hadde virus den perioden når tracerouten gikk nedover kontinentet og til Afrika? Kan det være at viruset ble borte når jeg formaterte å la inn linux?
Vis hele sitatet...
Nei, det kan ikkje vere. Ingen ISPer i verden tillet source routing. Antakeleg er forklaringa at IP-blokker bytta eigar kort tid før du sjekka.
Sitat av spinat94 Vis innlegg
Det endret seg hvertfall etter formatering som jeg nevnte, da var det ikke lenger noen unormale hopp.
Vis hele sitatet...
Har du kompetanse til å avgjere kva som er unaturlege hopp? Sjekka du det du såg opp mot Looking Glass for å verifisere at det såg feil ut?
Sitat av spinat94 Vis innlegg
Men alikevel viste disse to personene jeg møtte hvor jeg skulle reise lenge etterpå alt var endret, jeg hadde ikke sagt det til en kjeft.
Vis hele sitatet...
Eller så var det urelatert - eller dei hadde fått kunnskap om det på anna vis. Om nokon nevnte at eg hadde tenkt meg til Glasgow på ferie, hadde eg konkludert med at eg sikkert hadde nevnt det i kantina på jobb - ikkje at nokon på omfattande vis hadde infiltrert ISPen min, deretter knekt TLS fullstendig, for å så lese nettlesertrafikken min.

Det du skisserer opp er to ekstremt vanskelige angrep. Først infiltrere ISP, og få dei til å lekke trafikk. Det er ikkje alle tilsette som kan endre ruter manuelt, for å sei det slik.

Også har angriper på finurlig vis pulverisert sikkerhetsmodellen i TLS. Enten har du NSA etter deg, eller så ville dei du har etter deg tømt alle verdens bankkontoer og flirt heile vegen til banken.
Sitat av spinat94 Vis innlegg
Tips til software til linux som avslører eventuelle skjulte enheter på nettverket?
Vis hele sitatet...
Sjekk at TLS-sertifikat stemmer.