View Single Post
Det du skriver er jo bare vas.
La oss ta det punktvis:
Sitat av spinat94 Vis innlegg
Kjørte traceroute via software jeg lastet ned som gir deg en klode ala google maps, da gikk trafikken helt nede til en øy utenfor afrika, samme dag så kjørte jeg en ny, da var det et lite tettsted i Frankrike.


Jeg formaterte pcen samme dag, la inn linux. kjørte en traceroute, da virket den mer normal som den jeg postet over her, med litt kortere rute.
Vis hele sitatet...
Hvis din ISP sender trafikken din på luftetur til Frankrike - og her ignorerer vi foreløpig hvordan og hvorfor de skulle gjøre det! - hva faen skulle være vitsen med å installere linux? Traceroute forteller deg noe om hva som skjer med trafikken din mellom egen maskin og mottaker. Dette blir som å bytte lås på utgangsdøra fordi du tror noen på postkontoret stjeler pakkene dine.

Dette handler ikke primært om hva du observerer, eller hva som er vanlig eller ikke - det handler om at du er irrasjonell og har fått oppheng i en skrullete idé.

Sitat av spinat94 Vis innlegg
Episoden da jeg var ute med papp skjedde lenge etterpå, så at jeg blir mistenksom er ikke noe rart.
Vis hele sitatet...
Jo, det er veldig rart at du gjør den koblinga. "Oj, noen har skjønt hvor jeg skal på ferie, da er det nok kompisen til min nemesis som har sendt datatrafikken min til Frankrike." Det er fullstendig blåst.

Sitat av spinat94 Vis innlegg
Jeg skjønner din tankegang at det kan virke som alt handler om denne tracerouten, at jeg baserer mine mistanker BARE på en traceroute.

Men det er desverre ikke så enkelt.
Vis hele sitatet...
At du har en million andre like irrelevante observasjoner betviler jeg ikke et sekund, men du blir ikke noe mindre paranoid av den grunn.

Sitat av spinat94 Vis innlegg
Jeg burde vel lagt til at jeg har fått info om at det er akkurat slik det har skjedd. Noen i min ISP har viderekoblet trafikken, det er fakta, jeg sitter ikke her å bruker energi på fjas å ville spekulasjoner tatt ut av løse luften.
Vis hele sitatet...
  • Hvorfor er du sikker på dette?
  • Hva skulle denne viderekoblinga være godt for?
  • Hvorfor skulle din traceroute avsløre denne viderekoblinga?
  • Hvordan skulle denne viderekobglinga gjennomføres i praksis?
Disse spørsmålene er ikke tilfredsstillende besvart. Du bare vifter det vekk med at dette veit du! Det virker ikke som om du har teknisk kompetanse til å kunne mene noe om dette.

Sitat av spinat94 Vis innlegg
Når alle pcer er formatert, mobilen er byttet ut, passord er endret på alle kontoer, router passord endret, wifi og hele jævla faenskapet er endret på, men alikevel så skal folk finne ut av hvor jeg har tenkt å reise, da er det noe alvorlig galt en plass.
Vis hele sitatet...
Det er definitivt noe galt en plass. Det er forøvrig veldig opplagt akkurat hva som er galt også: Du trenger hjelp av en psykolog, ikke en sysadmin.

Sitat av spinat94 Vis innlegg
Om det ikke er viderekobling via isp? Som jeg har fått info om
Vis hele sitatet...
"Som jeg har fått info om"
I skrivende stund er jeg mest inklinert til å tro at du mottok denne informasjonen som et koda budskap fra nitimen.

Sitat av spinat94 Vis innlegg
hva er det da?

kom med alternativer
Vis hele sitatet...
Galskap, vrangforestillinger, paranoia og psykoser.
Sist endret av Myoxocephalus; 15. januar 2021 kl. 14:17.