View Single Post
Sitat av spinat94 Vis innlegg
Kjørte traceroute via software jeg lastet ned som gir deg en klode ala google maps, da gikk trafikken helt nede til en øy utenfor afrika, samme dag så kjørte jeg en ny, da var det et lite tettsted i Frankrike.
Vis hele sitatet...
Kjører du TOR? VPNklient? proxy? Hvordan vet du at geomap databasen til programvaren du kjørte faktisk mapper IP-adressen til hoppene i Afrika og Frankrike riktig og at det ikke er fordi en IP-blokk har byttet eier eller blitt gjenbrukt til et nytt sted og derfor mappet fullstendig feil?

Jeg formaterte pcen samme dag, la inn linux. kjørte en traceroute, da virket den mer normal som den jeg postet over her, med litt kortere rute.
Vis hele sitatet...
Altså er årsaken på pc-en, ikke på routeren du har stående hjemme eller hos ISP …

Jeg burde vel lagt til at jeg har fått info om at det er akkurat slik det har skjedd. Noen i min ISP har viderekoblet trafikken, det er fakta, jeg sitter ikke her å bruker energi på fjas å ville spekulasjoner tatt ut av løse luften.
Vis hele sitatet...
Selv om noen skulle ha endret routing på all trafikken til/fra din adresse så vil de ikke få se innholdet av all trafikk over HTTPS. Da måtte de i såfall ha orkestrert et eller annet vanvittig man-in-the-middle opplegg som ingen av klientene du har ville oppdaget. Det er mildt sagt usannsynlig.

Og siden du har reinstallert OS og byttet ut klienter så måtte de altså ha gjentatt opplegget flere ganger.