View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Dei samme som har kjempa gjennom t.d. retten til abort, retten til utdanning, velferdsstaten, og fleire andre tiltak som gir store lag av befolkinga større friheit?

Det er ein påstand utan argumentasjon.

Igjen artig påstand. Kor ofte har det skjedd, og kva rekner du for globalsosialister? Og kva nasjonalsosialismen angår, så antar eg du sikter til det tredje riker - som neppe var spesielt venstrevridd, sjølv om staten hadde enkelte sosialistiske trekk. Men uansett er venstre-høgreaksen for enkel; det politiske kompasset introduserer i tillegg ein autoritær-liberal akse.

[[citation needed]]

Javel? News to me. Eg er forøvrig rimeleg langt til venstre i det politiske landskapet, utan at eg har ønske om å avskaffe skyttersport eller våpen i privat eige. Eg har heller ikkje fått med meg vesentlege endringer i norsk våpenpolitikk på ei god stund.

Åherre.

Knall raude? Flipper du? Du vert ikkje tatt spesielt seriøst av mange om du kjem med slike påstander, for det er grovt urimeleg. Klassekampen er raude. VG er populistiske. Aftenposten er jamt over rimelig nøytrale, men med ein veldig markert liberal profil.

Resten av innlegget ditt fortset i samme stil. Er alt til venstre for George Bush blodrødt for deg, eller...?

I tillegg reagerer eg på måten du omtaler folk som du er ueinige med. Du forsøker å demonisere ei rimeleg stor gruppe, ved å kalle dei navn som blodrøde etc. Vel, det er faktisk tenkande mennesker, som rett nok har eit anna syn på ting enn deg. Men vi er ikkje djevler. Vi er ikkje ute etter å utrydde deg. Vi er ikkje ute etter å ta fra deg våpen. Vi er stortsett ute etter å gjerde verda til ein betre plass. Det er sikkert du og, men vi er ueinige. Det kan vi godt diskutere, men då får du for faen legge av deg hersketeknikker og navnekalling, og gå inn i diskusjonen med eit tanke åpent sinn. Det du driv med no er ikkje konstruktivt.
Vis hele sitatet...
- En prøver i dette innlegget ikke å si at alt venstresiden har gjort er feil, de har faktisk gjort veldig mye bra, noe som eksemplene dine viser.
I de siste tiårene har venstresiden gått inn for en mer restriktiv politikk enn det de hadde før.
Hvor det kan nevnes alle de ulike forbudene/skatten de ønsker å innføre, deres manglende respekt på norsk kulturarv, manglende respekt for meningene til den borgerlige og konservative siden i norsk politikk.
- Nå har det seg slik at norsk presse har blitt kritisert for å være venstreorienterte over en lengre periode. Det kan du eksempelvis se på alle de gangene verdensgangs (VG) skriver om Donald Trump for den minste ting.
- " Ideologien samtlige norske hovedstrømsmedier abonnerer på, er for å si det veldig enkelt, universalisme og globalisme og et nei til det nasjonale fellesskap. Det er hovedmotsetningen som går gjennom hele Vesten i dag. Og mediene har så dårlig kontakt med brukerne de skal rapportere til, at de tar feil ved store valg, som Brexit og Trump, sier Rustad."
"Du har en urban, globalistisk, hipp kultur som har liberale oppfatninger og er basert på likhet, og som bare anerkjenner sine egne. Mens du har mange andre som er ufaglærte, som bor utover i bygdene, og som blir sett ned på."
https://www.nrk.no/virkelighetskrige...ige-1.13419090

- Både SV og AP ønsker et forbud mot halvautomatiske våpen i sivilt eie samt et generelt forbud mot magasiner med plass til over 10 patroner.
https://res.cloudinary.com/arbeiderp...bb60d8e5962e4f
https://www.sv.no/wp-content/uploads...-2013-2017.pdf
Skytevåpen står for en meget liten andel av antall drepte i Norge.
https://www.politi.no/vedlegg/lokale...dlegg_4419.pdf

- Så du blir så lett fornærmet av ordet "blodrød", det er noe som jeg finner en smule skremmende.
At det skal så lite til for å fornærme deg sier vel egentlig sitt,
spesielt når det er dine meningsfeller (ikke deg) som kaller konservative for rasister eller fascister, uten at de kan henvise til tilfeller hvor dette er realiteten.
Dagens venstreside sin manglende vilje og forståelse for andre verdier enn sine egne verdier gir oss en skremmende utvikling.
Venstre siden vil ha "frislipp" på narkotiske stoffer og prostitusjon, men vil gjøre det verre for Verdiskapende/lovlydige/edrulige personer som undertegnede til å utøve sin hobby, derav skyting og jakt.