View Single Post
Hei! Jeg trenger råd.

Kjæresten min betrodde til meg i helgen at hun er ett voldtektsoffer, men at ingen (ikke engang familie) trodde hun ikke var med på det, siden hun løy mye før. Sånn ellers behandler ikke moren hennes henne så bra, og moren tar penger av henne fordi hun ikke jobber, og er i lag med en deadbeat jævel som heller ikke jobber eller har inntekt, og sier hun trenger pengene mer enn kjæresten min. Dette kan hun gjøre siden kontoen ble opprettet når kjæresten min var mindreårig, og "rettighetene" ikke er trukket tilbake.

Kjæresten min sitter da igjen med veldig lite penger i måneden, når jeg spurte om ikke hun kunne "stenge" kontoen fra moren, sier hun at moren vil sannsynligvis kutte kontakten med henne, og da også søsknene hennes, siden de alltid tar "morens parti". Faren er heller ikke til noe hjelp. Hun sitter heller ikke igjen med så mange venner.

Så det jeg lurer på da, burde jeg oppfordre henne til å kutte familien da, sperre kontoen å skaffe seg ett sted å bo som ikke er hvor hun bor nå (hos moren)? Siden hun ikke har det greit hjemme og sånt? Liksom bare flytte ett helt nytt sted og begynne på nytt? Jeg ville selvfølgelig vært der for henne, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre i denne situasjonen. Jeg støtter henne selvsagt uansett, men burde jeg si noe?

(Jeg trenger ingen poster om at hun "garantert lyver" eller noe, om du ikke tror på det, så la oss late som at alt er sant, okei?)