View Single Post
Beklager at jeg beskylte deg istad, men det var noe med måten du ordla deg på. Og jeg pleier ikke å lese dritt som dette, da jeg synes det er nærmest irriterende, å se hvordan enkelte få er...

Sitat av ÆØÅ123 Vis innlegg
Det er ikke og har heller aldri vært meningen at en rettssak skal være noen slags form for straff for tiltalte.
Vis hele sitatet...
Nei, det er ikke en straffeplass, men det er et sted der en skal legge frem sin sak, og deretter få forkynt på hvilken måte og hvor lenge en skal gjøre opp for seg, etter samfunnets lover og regler.

Og jeg tar ikke dette så personlig. Jeg synes derimot det er smålig av- og at man bør kunne forvente mer profesjonalitet fra en dommer og rettssystemet. Det er en mening.
Vis hele sitatet...
Er det også "smålig", hvis dommeren henger seg opp i om han vil sitte naken, kanskje ta en runk hvis han føler for det, når de mest groteske bildene vises? Eller kanskje å vise fingeren når han er uenig i noe med dommeren?

Jeg synes dommeren tok det veldig mildt, og det samme gjør det norske rettsapparat generelt. I USA hadde han fått noen hundre dollar i bot for hver gang, han hadde prøvd. Samme hvis han ikke sier "sir". Og noe lignende hadde også skjedd i de fleste europeiske land. Når jeg var i Tyskland på skoletur i 94, ble vi fortalt på skolen føre turen. Hvis en snakker til en tysk politimann uten høflighetsform (du istedet for Sie), var det vanlig å få ca. 2500 dmark (10 000 kr) i bot. Noe som sve mye mer da enn nå.

Og en bør ha såpass respekt for det som skjer i en norsk rettssal, at en gidder å ha av seg lua. For det er der alt blir satt i praksis, av det de folkevalgte (de på stortinget) har bestemt. Og dette har vi også indirekte bestemt, i gjennom våre stemmer.

Det som virkelig er ille, er at noen måtte be han ta av seg lua! For den innlæringen er det tydeligvis noen som har forsømt tidligere. Det samme gjelder respekt for andre, og dems liv.
Her har man altså en som er tiltalt for å ha voldtatt og drept et annet menneske, og det dommeren velger å fokusere på halve dagen er det at tiltalte sitter med caps på! Og så henger riksmedia seg opp i dette at dommeren hang seg opp i dette med capsen, og så er hele kverna i gang, og alle skal mene noe om denne "uslingen" som sitter med caps på.
Vis hele sitatet...
Det er mulig du ikke har skjønt dette, med dette sier en god del om en persons evne til å høre på andre, og vise respekt for andre. Og det er helt riktig av dommeren, "å kneppe han ned en del hakk"! Og når jeg leser hva du har skrevet her, så tror jeg den dommeren vet noen tusen ganger mer om respekt, psykologi, personlighet og Norges lover, enn det du gjør! Og jeg tror at han vet hva som er det beste i rettsaken, han og lovboka styrer. For å si det slik: Det er ikke akkurat "ferskinger", som blir satt på slike saker!

Fyren er altså tiltalt for det mest grusomme, men folket skal finne grunner ned til minste detalj for å hate han enda mer. Oi, oi, oi.. se folkens, han sitter med caps på nå, hvilket kryp han er ja..
Vis hele sitatet...
Ja, hva vil du kalle han, annet enn et kryp? Har du forslag til handlinger damen skulle ha gjort, for å forsvare den tiltaltes gjerninger?

Alle skjønner vel hvorfor denne personen sitter med caps på? Det er fordi han skammer seg over det han har gjort.
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke så sikker på, at den figuren har evnen til å skamme seg over det han har gjort!
Dette antar jeg at dommeren skjønner, og da skinner det litt igjennom at dommeren på denne måten utøver en slags ekstra straff i sin egen private regi, ved å nekte tiltalte å ha på seg caps annethvert minutt. Dommeren kunne, av respekt for saken, bare latt det passere og dømt fyren ved dom.
Vis hele sitatet...
Hva med at tiltalte har av seg lua, av respekt av de etterlatte og det norske rettsapparatet? Men jeg frykter, at den dyssosiale taperen der, ikke har evnen til å føre respekt for noen eller noe.


Så får vi se om tiltalte slipper å møte de resterende dagene. Det er rart at man kan tvinge folk til å sitte på tiltalebenken selv om de selv absolutt ikke vil. Man har jo disse i tiltalte i fengsel uansett. Det kan virke som om gapestokken lever enda.
Vis hele sitatet...
Jeg håper han må stå der, som et ikon på det han har utført. Håper han ser akkurat hva folket synes om han også.

Er det ikke deilig å ha noen å hate?
Vis hele sitatet...
Tror ikke du har vært borti så mange dyssosiale mennesker!
Sjekk ut han "svigermors drøm" her.

Sitat av ÆØÅ123 Vis innlegg
Haha.. Misforstå meg rett da Må gå an for en dommer å ha fokus på det som er saken, og ikke dommerens egen smålige karakter. Det blir så platt skuespill.

Hodeplagg har en egen historie med provokoasjon av alt fra lærere til prester og nå dommere, for å nevne noen. Et merkelig samfunn med en merkelig kultur, som til stadighet henger seg opp i hodeplagg...

Turbaner, capser, hijab, luer. Er ikke lett å leve med andre mennesker gitt... Neste verdenskrig skjer vel pga. noen gikk med hatt på feil sted.
Vis hele sitatet...
Kom deg ut i rekruttskolen og ler deg å bli voksen!