View Single Post
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Jepp det er det jeg mener. Lar man de gå fritt mens de venter på svar er det fort gjort at de blir borte. Og hva er de dømt til da? Uten papirer eller jobbtilatelse? Jo de på livnære seg på svart arbeid eller kriminalitet.
Vis hele sitatet...
Ja, for det å sette folk i bur er jo vist å ha enormt mange positive konsekvenser.

Fratar man folk friheten (spesielt hvis det er uten grunn) mister de all respekt for samfunnets lover, regler og normer. Det å internere innvandrere/asylsøkere er en oppskrift på katastrofe, da organisert kriminalitet og ulovlig økonomi i den gruppen vil eksplodere. De vil heller ikke se noen nytte i ettertid av å føye seg etter norske normer og regler.

For ikke å snakke om at en stor gruppe innvandrere i Norge er hvite, vestlige innvandrere. Ville det ikke skapt furore dersom vi vi burte inne en svensk familie som ville flytte til Norge pga. høyere lønnsnivå? Jo, det ville det. "Innvandrere" kommer i mange farger og fasonger.

Edit: for å holde meg litt on topic må jeg si jeg liker stilen på DonT's innlegg. Godt skrevet, svært god paralell til FrPs egen innvandringspolitikk, selv om de som støtter partiet ikke helt klarer å se dette.
Sist endret av Kråketær; 9. juli 2010 kl. 14:17.