View Single Post
Sitat av GTAHQHD Vis innlegg
Ser mange blir kvalme av opiater, hva kan det være? Jeg har hørt mye om folk som spyr på oxy, subutex og annet. Det har aldri skjedd meg så jeg er litt nysjerrig.
Vis hele sitatet...
Kvalme og oppkast/brekninger er noe man får fordi kroppen oppfatter oxyen som noe giftig, eller noe som av andre grunner oppfatter som farlig. Og da gjør kroppen som den alltid gjør for å fortest mulig bli kvitt giften: Den forsøker å bli kvitt den før den får gjort noen skade.

Dersom du ikke blir kvalm av oxy så kan det være fordi kroppen er blitt vant til den, den vet nå hva dette er og oppfatter den ikke som giftig lenger.

Eller dersom du aldri har tatt det før og ikke blir kvalm når du tar det første gang kan det være fordi dosen er lav og kroppen derfor ikke oppfatter den som en særlig høy fare. Det kan også være noe i genene dine eller at kroppen din gjenkjenner stoffet fordi kroppen fra før av er blitt vant til det som resultat av at du tidligere har tatt noe som er nært beslektet med oxy. Eksempler på dette er Paralgin Forte, Morfin, Opium og en god del andre ting der ute.