Tråd: Kjøpsloven!
View Single Post
Trådstarter
47
Sitat av IW2022 Vis innlegg
Var opprinnelig litt skeptisk. Men når jeg ser at dem spør om lov på å sende dem inn så vil jeg si at dette er innafor fra dems side. Litt skeptisk til formuleringen dem har gitt, men ellers så er det opp til kjøper om han vil gå med på det eller ei.
Vis hele sitatet...
I følge FORBRUKERKJØPSLOVEN :-) kan kjøper kreve at selger leverer en tilsvarende ting på ny, retter feilen, gir prisavslag, hever kjøpet og/eller gir erstatning. De har vel maks 3 forsøk på å rette feilen også om jeg ikke tar feil.

Det jeg reagerer på er ordlyden. De kan jo i teorien ta varen inn, fikse den og ta betalt fordi det ikke var noe "galt" med den.

Sitat av Dough Vis innlegg
Hva med å gidde å gå i en ordentlig Elkjøpsjappe å høre hva de sier? Phonehouse er jo bare en liten "kiosk" til sammenligning.

Btw så er det forbrukerkjøpsloven som gjelder og jeg kan ikke helt se hva som ikke er innafor her. Dette har vært vanlig praksis.
Vis hele sitatet...
Er dette vanlig praksis? Jeg syns ordlyden var merkelig.

Sitat av IW2022 Vis innlegg
Jeg finner det rart at dem skriver dette. Det burde være et "sikkerhetsledd" i det at Elkjøp Phonehouse finner det nødvendig å sende dem inn til kontroll in the first place. Hvis teknikerene hos Elkjøp ikke klarer å ordne det, og velger å sende dem inn til et verksted så tyder det jo på at dem har tatt en vurdering på at ting ikke er i orden. Hvis denne personen har gjort en feil, så er det du som må betale for det i dette tilfelle. Hvis det blir tilfellet at du må betale her, så hadde jeg sendt en mail til en "gratisjurist" og hørt hva dem mener. Om du vil dra det så langt da.
Vis hele sitatet...
Jeg finner argumentasjonen din fornuftig. Det er ikke snakk om mange tusenlappene, men jeg blir irritert av å bli forsøkt lurt/kødda med
Sist endret av Eckhard; 24. juni 2022 kl. 11:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.