View Single Post
Den siste tiden har jeg tenkt på mye på John Craig Venter sinn pressekonferanse fra TED, og det er ingen tvil om hvor stor invirkning syntetisk liv vil ha for oss med tanke på medisin og produksjon av brensel.

Men med alt det positive, kommer det negative. Når denne typen produksjon i kunne totalt endre ett organisme, er det helt sikkert mulighet for missbruk, med tanke på våpen kan man vel sette hydrogen bomba på hylla? er det greit at menneske "leker" gud?

Det jeg mener med å leke gud, må dere ikke finne på sette i feil kontext. Men man leker tross alt ikke med lego når man gjør dette her

John Craig Venter grunnlegger av The Institute for Genomic Research, han er også medgrunnlegger av Syntetiske Genomics, et firma som fokuserer på å bruke endrede mikroorganismer til å produsere etanol og hydrogen som alternativt brensel. Venter søker til patent første livstruende form skapt av menneskeheten, eventuelt å bli navngitt Mycoplasma laboratorium. Det er spekulasjon som denne linjen av forskningen kan føre til produksjon av bakterier som har blitt utviklet for å utføre bestemte reaksjoner, f.eks produsere brensel, må medisiner, bekjempe global oppvarming, osv.

http://www.ted.com/index.php/talks/c...etic_life.html
Vis hele sitatet...
For dere som ikke har fått med dere hele greia, valgte jeg å legge til en link til konferansen fra TED.com

- ConeX
Sist endret av #Conex; 17. februar 2009 kl. 03:29.