View Single Post
Joa Trippyking. Man trenger ikke snu verden på hodet for å kunne trippe noenlunde trygt på LSD. LSD er etter min mening også et mindre konfronterende psykedelika sammenlignet med endel plantepsykedelika.

Dette sagt så aner jeg en viss irritasjon mellom linjene ovenfor dem som snakker varmt om å behandle psykedelika som det sakramentet det kan være.

Om personlig vekst eller åndelig realisasjoner er målet så er det aboslutt ingenting galt i å gjøre gode foreberedelser. Dette er verdt å stresse: Det er ingenting galt i å gjøre gode forbedelser før en tripp! Desto bedre forbedelser - desto mindre unødvendlig trippetid brukt på f.eks ting som "dårlig samvittighet" over unødvendig ting man kunne ha fikset opp i før trippen.

Hvis ego-død og det å gå så dypt som mulig er målet så er jeg en av dem som sier:
spise grønnsaker i en uke og be hver morgen og kveld, samt meditere i 3 timer mens du hører Shpongle på forhånd
Vis hele sitatet...
.. Ikke at det går helt på trynet og at man får tidenes badtrip ved å ikke gjøre gode forberedelse. Men å leve noenlunde bevisst og rent før en større psykedelisk reise, gjør at alt ligger til rette for at man får en dypere tur - og at man får mer ut av opplevelsen.

Det er en grunn til at samtlige kulturer hvor psykedelika er integrert inn som en del - alle proklamerer visse former for renselse og forberedelse en stund før - og har visse ritualer man følger underveis ved bruk av psykedelika.

Ritualet er viktigere enn sakramentet (psykedelikaen som intaes) - er gammelt indianerordtak som er verdt å tenke litt over.

Det er selvsagt ikke slik at man for Guds skyld må faste en uke før tripp - hvis ikke går det på trynet. Men ellers så forstår jeg ikke helt irritasjonen over folk som gjør gode forberedelser. Det er iallfall ingenting "feil" eller "galt" ved å møte psykedelika på denne måten - snarere tvert imot.