View Single Post
Sitat av merk Vis innlegg
Sitat av *pi Vis innlegg
Nå må folk snart slutte å spre det sprøytet der. Du KAN bli infisert, og dermed like smittsom selv om du tar vaksinen, men det er mye mindre sjanse enn om du ikke er vaksinert.

En vaksinert person kan altså være like smittsom og farlig som en uvaksinert person, men det er farligere for samfunnet med hundre uvaksinert smittsomme enn noen få vaksinerte smittsome. Forstår du?
Vis hele sitatet...
Har jeg sagt jeg ikke forstår? Forstår det helt fint jeg. Bare sier at fullvaksinerte utgjør en risiko for andre og det stemmer noe annet har jeg ikke sagt. Skjønner ikke hvorfor du skal ha en sånn tone.

Jeg prøver å se litt mer langsiktig at samfunnet åpner helt opp igjen og allt er normalt og de fleste er vaksinerte. Men sannsynligheten for at det fortsatt er smitte i samfunnet er stor. Så det jeg prøver å diskutere er hva skjer da med de svake og uvaksinerte. Når fullvaksinerte fortsatt utgjør en stor risiko for andre og spre smitte. Ja i mindre grad enn nå men fortsatt utgjøre stor risiko.
Vis hele sitatet...
Vel, det høres ikke ut som du forstår.

En fullvaksinert NÅ, med mye smitte I samfunnet, kan utgjøre en relativt stor risiko, alt etter hvordan du definerer stor.

Hverken vaksinerte eller uvaksinerte utgjør noen stor risiko når 90% har vært vaksinert lenge nok til at smitten er nesten borte fra samfunnet.
Sist endret av Myoxocephalus; 19. august 2021 kl. 11:58. Grunn: fix av quote tags