View Single Post
Sitat av Elefanten Vis innlegg
Eksempel på lov: Om et barn under 10 år har veldig aggressiv vektøkning, eller allerede har BMI på over 30, kan foreldre risikere bøter eller at ungen midlertidig sendes på "fat camp" dersom forholdet ikke utbedres umiddelbart.

Pakk det inn i knotete lov-formuleringer, så har du utkastet.

Eksempel på dom: Foreldrene til ole får 10 000 i bot for å ikke gjøre noe med at han har gått opp 3 BMI'er på 2 måneder med elendig ernæring.
Vis hele sitatet...
Jeg er imot denne tilnærmingen fordi jeg tror det hele er en krenkende prosess som har med folks liv å gjøre. Jeg tror ikke straff er veien å gå. Hva med de som ikke klarer det? Skal de få jevnlige bøter? Her kommer mennesker til å føle seg mindreverdige, og ikke at de får noe hjelp. Jeg vil også påstå at dette vil tvinge barn på dietter, noe jeg er sterkt imot. Livstilsendring er det som må til, ikke at barn skal bli fortalt at de må slanke seg for å komme til akseptabelt nivå.

Vi trenger å HJELPE folk til å fokusere på helse. SE hva Jamie Oliver gjør. Ta en titt på "Food Revolution". Lær foreldre å lage middag! Sunne måltider.