View Single Post
Sitat av bajjaz Vis innlegg
Jeg også etterlyser likhet, men da for kontrollregimet.
I min nåværende jobb har jeg og alle andre skrevet under som en del av avtalen at arbeidsgiver har krav på å sjekke min urin.

Helt ok for meg, jeg har selv skrevet under og ville ha jobben.
Man burde kunne forvente en slik arbeidsavtale hos politiet også. Eller?

Man har "rassia" på skoleelever, som bare gjør det de bør, nemlig går på skolen.
Politikerne våre styrer landet og burde vel egentlig holde den standarden de selv krever av andre, og selv villig vise at de gjør det. Eller?
Vis hele sitatet...
Dette blir off-topic i denne tråden, og kunne vært interessant å diskutere i en egen tråd, men jeg biter på og svarer her.

Fordi du har en slik avtale, burde politiet det også? Eller mener du at de bør testes fordi de håndhever lover de selv ikke bestemmer? At politikere godkjenner mistenkeliggjøring av samtlige elever ved skoler ser jeg på som et kjempeproblem i seg selv. Overvåkning uten mistanke er etter min mening alltid galt. Når det er sagt - så mener jeg at politikere generelt kan droppe dobbeltmoralen de så alt for ofte sitter med, og bør i disse tilfelle også innføre kravene de setter til andre, på seg selv. Men "two wrongs dont make a right", så man burde heller single ut elever/ansatte/politikere man har mistanke om, istedenfor å mistenkeliggjøre alt og alle i enhver sammenheng. Ditt eksempel med at politiet sjekket opp om din venn bruker ulovlige stoffer er for meg helt legitimt. Man kan ikke se om noen har resept eller om de kjøper illegale stoffer, måten man spør/undersøker på er derimot en helt annen. At politiet vil stoppe kriminalitet bør ikke være sjokkerende.