View Single Post
Prblmvksn: Så, samfunnet er ikke bærekraftig fordi treåringer ikke er med i verdiskapende arbeid? Den var ny. Konseptet sivilisasjon har vært en relevant beskjeftigelse for oss mennesker i en 10-12 tusen års tid nå. Jeg vil påstå at for å eksistere så lenge så må en eller annen form for bærekraft være involvert, non? Samtidig vil jeg også påstå at småbarn generelt har hatt liten verdiskapning å bidra med. Jeg vet at barnearbeid har vært, og er, utbredt noen steder, men kan noen liste opp ett enkelt eksempel på et samfunn der småbarn er med og gjør noe nyttig? Der de er til mer hjelp enn heft? Jeg har det fra pålitelige kilder at det er svært vanskelig å gjøre noen form for nyttig arbeid når man har treåringer tassende rundt beina, nemlig.

Det det hele koker ned til er: Hvor stor prosentandel av befolkninga må etter ditt syn være i (igjen, etter ditt syn) verdiskapende arbeid for at samfunnet skal betraktes som bærekraftig? Når du så har nagla en grov prosentsats, kan du så fortelle meg hvor mange bærekraftige samfunn som har eksistert igjennom vår titusenårige historie? Du sa selv at du 'ser hvor dette bærer hen'. Men gjør du virkelig det?