Tråd: Borgerlønn?
View Single Post
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Du nevnte personlighetsforstyrrelse.

Og kva er grunnlaget ditt for å påstå at det er fleire psykisk sjuke enn fysisk sjuke som lurer NAV? Har du noko grunnlag anna enn eigne fordommer?
Vis hele sitatet...
Hvis en person er fysisk syk, og lurer nav til å få mer enn han har krav på, så har han en psykisk lidelse i tillegg. Hvis han ikke er fysisk syk, og lurer nav til å tro at han er fysisk syk, så har han en psykisk lidelse, i form av personlighetsforstyrrelse.
Jeg har møtt mye mennesker og pratet mye. Jeg leser også mye. Fordommer er når du leser mine innlegg og antar at det er bare sprøyt på forhånd uten å tenke igjennom det.

Sitat av *pi Vis innlegg
Godt mulig det var det du prøvde å si. Men det du faktisk sa var at folk som ER psykisk syke ikke fortjener eller trenger like mye penger som andre, fordi sykdommen deres egentlig bare er enten latskap eller personlighetsforstyrrelser, som er en sykdom du ikke synes noe om.

Du snakker om psykiske lidelser, og det som ble ramset opp er eksempler på psykiske lidelser. Som altså ikke er der samme som latskap.
Vis hele sitatet...
Jeg synes ikke noe om personlighetsfortyrrelser nei, og jo, latskap er en psykisk lidelse.
Unnskyld mine meninger.. Skal vi diskutere borgerlønn?
Sist endret av Masclet; 13. april 2019 kl. 13:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.