View Single Post
Trådstarter
5
Sitat av TroNnY Vis innlegg
Hos meg er det kontaktpersonen min i nav som behandlet det. Fikk beskjed om å skrive hvilke datoer det gjaldt og sende til henne inne på dialogsiden i aktivitetsplanen og så skulle hun ta seg av det.

Problemet med nav, sånn jeg ser det, er at man får så forskjellige svar ut ifra hvem man spør, så det blir vanskelig å forholde seg til. Derfor tør jeg ikke si at akkurat det samme gjelder deg, selv om det absolutt bør være sånn.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg forstår ikke hva skjer nå. Jeg har kontaktperson i Utvidet Oppfølging (veileder) og saksbehandler for AAP. Veilederen min tok kontakt med saksbehandleren og det er saksbehandleren som sagt at søknaden min behandles ikke av henne men en helt annet person som er ansvarlig men det er tilfeldig hvem som kan være. I tillegg sa hun til veilederen min at reglene er nå gjære det at jeg sannsynligvis får avslag men det er ingen grunn at jeg forblir hjemme i disse to ukene jeg søker om. Ingen aktivitet avtalt, så jeg forstår ikke hva som kan være problemet.

Søknaden jeg sendte elektronisk har ingen plass til kommentarer eller mulighet å sende dokumenter, derfor kan jeg ikke sende inn en ordernlig søknad heller. Det blir bare HVOR reiser du til? NÅR drar du (dato) og NÅR kommer du tilbake (dator). Jeg må ringe på mandag tror jeg.

Sitat av PapaMarathon Vis innlegg
Få alt skriftlig. Ta opp samtaler og skrive med navnet til alle som "lover" deg noe og loggfør det med dato og tid.

Det gjør jeg. Mange møter der så blar jeg frem notater at NN sa den 7 mai 2018 kl 1427 at jeg skulle få 2303 avslag pga n avtalen med NN den 14 april 2018.

Da skjønner de at du har oversikt og orker ikke å krangle.

Jeg sendte klage en gang. Etter det ser de det i systemet og da får man sol regel gjennomslag på alt.

Mye rart med nav men må si jeg har vært fornøyd.

Har bare loggført alt og fulgt nøye med på sakene mine så har det funket fint.
Vis hele sitatet...
​Det er helt håpløst. Jeg leser rundt ingen som har fått avslag på slike søknader uten grunn. Alle vet hvem som behandler deres søknad om å beholde APP i forkant og, det er bare jeg som er helt forvirret her... ​​
Sist endret av Chained2019; 14. juni 2019 kl. 20:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.