View Single Post
Sitat av dggr Vis innlegg
Hvis du betaler kravet som er bakgrunn for betalingsanmerkningen så skal anmerkningen slettes med en gang.
Jeg ville ikke ta opp lån/kreditt for å betale de gamle, lært fra Luksusfellen Hallgeir at gammel gjeld er mye enklere å forhandle ned.
Tror forresten gjeldsregisteret ikke viser inkasso saker, så kanskje kredittkort som er gått til inkasso ikke dukker opp der ?
Vis hele sitatet...
Jeg er klar over at betalingsanmerkningen slettes når kravet er betalt. Her er saken at betalingsanmerkningen jeg tidligere hadde allerede er slettet selv om kravene ikke er betalt, og jeg er ifølge kredittsjekken min så og si kredittverdig igjen. Jeg lurer med andre ord på om sakene er permanent foreldret eller vil dukke opp igjen på senere tidspunkt.

Planen min var og sannsynligvis blir å forhandle meg en god avtale med selskapene siden gjelden er så gammel, som du nevner - og jeg har derfor spart penger en stund nå. MEN, Jeg lurer likevel på hvorfor samtlige betalingsanmerkninger er slettet fra registeret og hva det innebærer.

Feks: Vil betalingsanmerkningene komme tilbake hvis inkassoselskapene restarter prosedyrer som namsmann eller forliksråd (mao. at jeg bare er kredittverdig i en periode nå) eller er det permanent foreldet fordi de ikke gjorde dette tidligere og "holdt live" i kravet?