View Single Post
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
766
Sitat av Investigathor Vis innlegg
Hei!
Det er godt mulig å sone bøter, og er helt legitimt. Først vil det nok forsøkes å tvangsinndrives penger, typisk gjennom lønnstrekk, restskatt eller NAV. Det vil nok gå en god stund før du får muligheten til å sone, da den økonomiske sanksjonen er å foretrekke for staten.

Dersom du har lav inntekt uten mulighet for tvangsmessig inndrivelse av noe slag vil du til slutt få innkalling til soning.
Vis hele sitatet...


Ja, men dette er ikke noe man velger selv og kan gjøre for å bli fort ferdig som han sier.

Det er heldig individuelt og går vanligvis mange år før de innkaller deg.

Skulle du arve noe eller få en jobb eller tilbake på skatt vil de trekke disse pengene uten å spørre før de burer deg.

Så lenge de tror det er en mulighet for å få pengene tilbake kaster de ikke bort penget på fengsel. Det du skriver at det er leit og du kan velge det selv er bare tull. Du kan aldri velge det selv, det er sismo som bestiller fengelsplass om det er 0 sjangse å inndrive pengene så det er veldig usikkert om du får til dette.

Synes egentlig du burde ta straffen din.

Cant do the time? Dont to the crime. Så.har jeg tenkt og aldri sutret over noen dommer jeg har fått. Heller følt meg heldig for alt jeg ikke har blitt tatt for opp igjennom....

Norske straffer er ganske soft-core.