View Single Post
Sitat av Crushed Vis innlegg
Nå ser jeg at du redigerte svaret ditt. Greit at dette demper symptomene hans og er det du kaller en "psykisk smertestillende". Men hva er galt med det ?
Vis hele sitatet...
Er ingenting galt med det, men jeg skal fortelle hva jeg tenker.

La oss sammenlikne dette med et tannlegebesøk. Du har vondt i tanna, og får smertestillende medikamenter for å tolerere smertene. Tannlegen sier at du bør gå av medikamentene og trekke tannen. Du sier at de smertestillende medikamentene fungerer helt fint, og velger derfor å gå med hull i tannen og dempe symptomene uten å ta problemet med roten. Hva som skjer i din venn sitt tilfelle er nøyaktig det samme, man bør ta problemet med roten, istedet for å dempe symptomene. Det er nøyaktig det legen vil. Be kompisen din om å bytte psykolog dersom det ikke har fungert hittil. Han får sikkert lov til å stå på lett benzo mens han går til timene, men siden disse stoffene hemmer han i å føle problemene skikkelig er det vanskelig å behandle dem. Dette er mine umiddelbare tanker. Spør heller legen og psykologen din. De har nok en grunn. Hvis de ikke har en grunn ville det vært veldig rart.