View Single Post
Sitat av Benzoftw Vis innlegg
Here vi go again. Så lenge han har stått på samme dosen over tid og den fortsatt er effektiv ser jeg ingen grunn til bekymring. Seff, om han en dag bestemmer seg for slutte cold turkey eller er tom så kan det gi Ganske ubehagelige abstinenser, men det er vel det eneste problemet. Dette er også veldig inviduelt noen merker nesten ingen ting mens andre går under bakken av benzodiazepin abstinenser. Dette kan også lett unngås ved en langsom nedtrapping.

Over til terapi nå er det desverre sånn at det ikke fungerer på alle problemer, ser at det blir sett på som en magisk pille av mange i denne tråden. "Komme til roten av problemet" bullshit osv.

Anbefaler han sterkt og skifte lege så fort som mulig, folk med alvorlige psykiske lidelser skal ikke behandles på denne måten!
Vis hele sitatet...
Takker for et svar mer tydelig svar basert på erfaringer og/eller erfaring og kompetanse! Skjønner det er enkelt å opptre "politisk forsvarlig" i slike debatter, men jeg er takknemlig for svar som dine som tydeliggjør sannhet.

Skal definitivt prøve å overbevise han om å skifte lege. Som sagt har aldri kompisen min misbrukt noe som helst. Terapi har heller tydeligvis aldri virket på han, så da kan jeg ikke si jeg ser magikken i det. Mulig riktig terapi til riktig tid kan virke, men jeg tror ikke løsningen er å ta fra han benzoen som endelig har virket..