View Single Post
Techd: Husk på at det er mange som skjuler sitt misbruk bak Jesus, da har de noen å skylde på som "redning" og folk legger saken død !

"jaja, gammel narker, han fant i det minste Jesus, så da bedrer han seg vel..."

Jeg sier ikke dette med tanke på blasfemi, jeg er kristen selv, men det er så utrolig mange der ute som skjuler seg bak religion.


Back to topic: Synes inleggene her er av voksen karakter, creds for det !
Har selv røyket hasj en del, og sa at jeg aldri skulle "touche" noe annet, har forsåvidt prøvd salvia, morning glory (ikke frø) muskat nøtter og slike "pingleting" fra planteriket. (kokain ufrivillig en gang da, blandet i hasjen)

heldigvis for min egen del så er jeg så streng på meg selv at jeg ikke har bukket under for andre midler, jeg har aldri vært full i mitt liv, men jeg merker selv at fristelsene der ute er store
flaska er den som frister mest, men jeg holder meg for god for fylla, spesielt siden far er alkoholiker og pille misbruker.

jeg tar ikke fluor tabletter en gang ! dette er kanskje å gå litt over streken, men jeg har reddet meg fra mange fristelser ved å ha et "sykelig" forhold til dem.

kanskje best sånn ? har funnet litt "metthet" ovenfor rusmidler ved å lese om dem, og se filmer om dem, for så å tenke konsekvenser (dokumentarer om rusmidler er noe av det beste jeg har sett )
slik sett så ser jeg konsekvens opp mot "morro" og prioriterer deretter.

men en dag tror jeg at jeg kan bryte mønsteret mitt, det har en tendens til å vakle

jeg vet derfor at jeg kan være en potensiel misbruker, om jeg ikke fastholder sykelig hardt på krava !

vet ikke om dette spora av litt, hensikten var ment som et lite varsel til folk der ute som føler på kroppen det samme som meg.

går det dritt i f.eks et forhold, så er veien til rus kort... utrolig kort ! (gjelder ikke for alle mennesker, klart, men en del)


men fortsatt: jeg sympatiserer med de som bruker stoffer, fordi jeg føler at jeg forstår de bedre, nå som jeg "gammel" er blitt. jeg er bare 23 år, og har fortsatt mye å lære, men jeg har mistanke til at familieliv hjemme og kjærlighets fronten har en god del av skylda for misbrukere. andre faktorer spiller klart også inn.


det var det jeg hadde på hjertet nå

takk for innlegg som er her, de er lærerike


-tommen