View Single Post
Sitat av Makkamann1 Vis innlegg
Altså du ser det som en selvfølge at jeg er rusavhengig virker det som, altså hvordan kan noen andre vite hvordan det er å være meg? For å gå på et AA møte så er det vel forutsetning om at man ser seg selv som en «misbruker» og ikke bare en «rusbrukere»? Eller? Hahaha fy faen for noe rør.

Bare at dere ikke har evne til å være ærlig om egne problemer: Det betyr IKKE at jeg har samme problemet
Vis hele sitatet...
Nei ikke nødvendigvis. Men det er jo gjerne det man finner ut da når man prøver litt forskjellig om det er AA/NA eller en annen behandling at man ikke lenger er alene om dritten og det åpenbarer seg at det er en hel haug med andre som opplever akkurat den samme jævla dritten og kan være sammen om å løse problemet. Kort oppsummert, du slipper å være alene. Jeg surra også med de samme rusmidlene, ga opp cola så kunne jeg røyke og drikke helst i kombinasjon å bli skikkelig svimmel. Kutta ut røykinga og satt igjen alene og drakk. Skikkelig stas start på 30-åra.

Oppvekst ok? Skal vi diskutere det også?
Vis hele sitatet...
Nei men du nevnte traumer/PTSD...

Er åpen for å prøve AA-møte men ser ikke helt at det blir redningen for meg.
Vis hele sitatet...
Har gått en del i en gruppe i Oslo som er veldig fin med yngre og varierte medlemmer og mye blandingsmisbruk.

Ville heller brukt 50-100k på en jævlig bra ferie, det er beste muligheten jeg ser her og nå. Eller bare flytte for godt.
Vis hele sitatet...
Tipp topp, lykke til. Husk å logge på her og fortelle hvordan det går.

En digresjon fra tråden om depresjon og hvorvidt gresset er grønne på andre siden...

Over halvparten av depresjonene blir utløst av kjærlighetssorg, separasjon, skilsmisse, dødsfall, arbeidsledighet eller flytting til nytt sted.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Dough; 22. desember 2023 kl. 23:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.