View Single Post
bia
Trådstarter
75
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Overfladisk? Eller for kritisk?
Vis hele sitatet...
Tror ikke det. Men ser jo at flere har reagert på det jeg skrev, så jeg må kanskje uttrykke meg klarere og forklare kontekst bedre.

Setningen dere reagerte på, var den om at det fantes mange stygge menn i 50-årene på Tinder, og at flere av dem er bitre. Jeg sa lite om hvorfor jeg skrev dette. Skal forklare, så jeg ikke fornærmer noen.

Det med at de var søppelmennesker:
Jeg var ikke på Tinder veldig lenge, så det kan jo ha vært tilfeldig hvem som kontaktet meg, men det var skikkelig mye ufint og jeg slettet appen veldig kjapt. Jeg fikk utrolig mange henvendelser i løpet av VELDIG kort tid, og det fikk meg til å føle meg som et kjøttstykke. Det hjalp heller ikke at ca. 1 av 10 av dem som tok kontakt sa ting som "du var et fint eksemplar" eller "deg skulle jeg gjerne drillet" eller de ba om puppebilder. Gjerne menn i 50-årene med bilde av seg selv med måne i et ustelt hår, skitten skjorte, øl i hånda og svær ølvom. Og det SELV om jeg hadde skrevet at jeg er interessert i meditasjon, yoga, fotturer, sunn livsstil og kun ønsker seriøse forhold. For meg vitner det om mangel på respekt.

Det med at de er stygge
Det er selvsagt en personlig mening, som jeg ikke nevnte her for å være slem, men som en kommentar til den personen som snakket om at kvinner i 40-årene kun holder på med de 5-10% veltrente menn som finnes. Jeg føler nok at kvinner tar bedre vare på utseendet og kroppen enn menn i den alderen, og dersom det er sant som den som skrev innlegget sa - at kvinner i 40-årene henger rundt bare de samme mennene - så kan det jo ha med at de mennene som ikke får damer, er uflidde, øldrikkende, ufine menn som oppfører seg lite respektfullt mot damer? Da blir det fort mange damer på de få mennene som fortsatt ikke er bitre eller stygge. Altså var det en kontekst på det jeg skrev.

Det var selvsagt noen høflige og normale menn på Tinder også, men jeg orket ikke å lese gjennom alt engang, for det var så mye ekkelt innimellom. Jeg slettet appen nesten med en gang.

Sitat av _abc_ Vis innlegg
Kanskje litt selvransakelse er på sin plass?
Vis hele sitatet...
Heh. Jeg driver selvransakelse hele tiden, men ser ikke helt at det er viktig i dette tilfellet, for jeg TRENGER jo ikke være på Tinder... :-) Om jeg synes appen og mange av folkene der er ekle, så er det vel ikke nødvendig å forsøke å like dem? :-)

Sitat av _abc_ Vis innlegg
Tror du burde vurdere en aldri så liten overhaling på din egen personlighet. Nei det ble vel feil, men kanskje være mer åpen og ikke felle en dom over folk før du har fått de i "tale"? Enten via meldinger eller avtalt et møte? Trenger jo ikke være store greiene. En kopp kaffe? Gå på museum eller rusle en tur i byen?

Gi folk en sjanse, kanskje utveksle noen ord og se hva det kan bli til. Eller du kan jo alltids fortsette som før, kanskje det virker til slutt og du treffer din prins.
Vis hele sitatet...
Hvis de tar kontakt og tillater seg å rakke ned på damer allerede i åpningsteksten, eller å fortelle om hvor kjipe opplevelser de har hatt med damer, eller er ufine, gjerne uten å så mye som å snakke med meg først, så kommer jeg ALDRI til å gi dem en sjanse.

Sitat av _abc_ Vis innlegg
Siden jeg ikke er noen storforbruker av SoMe og sjekke apper aner jeg ikke hva folk som lykkes gjør for å lykkes. Men jeg ser ikke bort fra at de stiller med et åpent sinn og ikke avfeier alle i innledende runde.
Vis hele sitatet...
Det har du nok helt rett i!

Men jeg startet jo tråden for å finne ut HVOR man kan treffe menn, når man IKKE vil være på Tinder...

Sitat av _abc_ Vis innlegg
Eller gjør et personlig dypdykk og finn ut hva det er du egentlig liker.
Vis hele sitatet...
Jeg vet hva jeg liker :-) Og hva jeg ikke liker. Er det ikke det du kritiserer meg for her? Å ha for bestemte meninger? Kanskje meningene mine kommer etter at jeg fant ut hva jeg liker? :-)

Sitat av _abc_ Vis innlegg
Nå har du sjansen, barna er blitt store(?) og tid har du sikkert mer enn nok av. Hvem er du idag? Hva er viktig i ditt liv og hvor vil du at livet skal gå fremover? Kanskje det er lettere å finne rett partner om du blir mer kjent med deg selv og hva du ønsker utover kjæreste? For da åpner du kanskje nye dører og nye sjanser kan by seg frem.
Vis hele sitatet...
Jeg kjenner meg selv relativt godt, tror jeg, men takk for omsorgen! <3


PS. Under er forøvrig RESTEN AV sitatet, samt innlegget jeg svarte på - du tok det litt ut av kontekst, synes jeg.

Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Det virker som om damene foretrekker å gå på rundgang med de 5-10% veltrente med godt betalt jobb som allerede har høvla over halve vennegjengen.

Kom deg av Tinder, begynn som frivillig i f.eks Røde Kors. Der vil jeg tro du kan finne det du leter etter.
Vis hele sitatet...

Sitat av bia Vis innlegg
Jeg var som sagt innom Tinder... For å si det så diplomatisk jeg kan, så var det fryktelig mange stygge frosker i 50-årene s(...)
Tipper det er derfor damene går etter de få mennene som virker å kunne leves med? Evt. er damene du snakker om bare på utkikk etter sex, og da er det lettere å benytte han alle vet er til for sex, enn en stakkar som har lyst på noe mer.
Uansett, er du sikker på damer går etter samme mann? jeg har ikke sett det. Men så følger jeg ikke veldig godt med heller
Vis hele sitatet...
Sist endret av bia; 6. august 2023 kl. 01:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.