View Single Post
Takk skal du ha Tøffetom. Om han ønsker det selv kan han flytte til oss, det er bare snakk om en og en halv mil fra der han noe nå. Det hadde blitt en stor forandring for både han og oss. Vi er to voksne mennesker som bor alene, og vi gjør som vi vil, når vi vil. Jeg snakker ikke om rus altså. Å ha en gutt på 22 år i huset vil gi oss en helt annerledes hverdag. Jeg er klar for det, men det vil kreve mye av oss begge. Mannen min henter han ca. En gang i uken for at han skal hjelpe oss med noe praktisk, av og til "lager" han arbeid for å ha et påskudd for å få gutten hit. Han kommer ofte, men av og til sier han at han er syk. Han har ikke egne penger, eller noe fra NAV, så det er vanskelig å tro at han har penger til dop. Han har alle kunnskaper han trenger for å handle på Darknet, eller hva det nå heter. Litt off topic, kunne tenkt meg å handle litt urter der selv, men jeg er redd for å bli tatt, er ikke en kriminell.
Vi vill gjøre alt for at han skal komme seg ut av den situasjonen han er i nå. Det er viktig at han får en miljøforandring, og derfor tror vi at folkehøyskole er tingen. Han sier selv at han har lyst til der, så det er ikke noe vi presser han til.
Når det gjelder kommunikasjon med hans mor, som han bor sammen med, så er det helt umulig. Det er ingen kontakt mellom mor og far, men en viss kontakt via søsteren på 23 år. Moren har gitt opp og lar han bare holde på som han vil. Faren sier at gutten alltid har komt sist på lista over hva som er viktig. Dette vet jeg lite om da jeg kom inn i bildet etter at foreldrene skilte lag. Jeg har kjent gutten i 8 år, så jeg har sett hvordan han har forandret seg fra en vanlig gutt som satt pris på sosial kontakt, til en ung voksen som isolerer seg og bruker tiden sin på nettet. Forandringen er dramatisk, så Dystomi er absolutt et svar på hva det som plager han. Vi gir ingen en diagnose her på forumet, men vi kan diskutere diagnoser.
Jeg setter stor pris på at dere engasjerer dere i denne saken, tusen takk til dere alle, håper dere fortsatt vil bidra.
Tøffetom, vi bor 5 timer fra Bergen, så jeg må dessverre takke nei til ditt tilbud, men kanskje vi kan treffes en gang jeg er i Bergen. Her skulle det vært et smilefjes , men det er visst ikke lov her har jeg lest et sted.
Klem fra Betty, ønsker alle en fin dag