View Single Post
Han er utredet for alt som kan være somatisk, rart at legen hans ikke tenker psykosomatisk når gutten har alle slags vage symptomer som ikke stemme med noen sykdommer. Han er vel egentlig ikke så glad i friluftsliv, men det er jo mange folkehøyskoler som har linjer for drama, data og uendelig mye annet. Det er bare å velge å vrake. Vi oppmuntrer han til å søke en slik skole. Han har gått på videregående, men han hadde mye fravær og fikk ikke eksamen i alle fag. I vinter har han prøvd å ta noen fag som privatist, men det har vært mislykket. Særlig når han ikke møter til eksamen en gang. Jeg tror han har mistet troen på at han duger til noe. Han har også snakket om selvmord i en spøkefull tone, liksom på fleip. Han spurte om hvor mange tabeletter en må innta for å ta sitt eget liv. Det er jo ikke noe vanlig samtaleemne på en biltur, eller? Det var litt ekkelt fordi jeg trodde det lå noe mer under. Senere har han ikke nevnt det, så jeg håper virkelig at han ikke vurderer den muligheten. Er det noen som vet hva vi skal være på vakt for slikt vi kan oppdage det dersom han tenker i slike baner?
Tusen takk for alle svar.
Klem fra Betty