View Single Post
Klimafiendtlig troll
223
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Enda ikke sett på quienin doseringer siden det egentlig er litt utenfor mitt interesse område. Kan også se for meg at det er lite nyere forskning på det ettersom vi har andre syntetiske varianter det mer penger i. Så tviler jeg på at det er testet på covid-19 fordi jeg har lest det meste av forskningen som har blitt publisert fra starten av. Dosering tenkes å være varierende etter hvilken effekt som ønskes. Kan det kanskje være en økt effekt ved bruk over lengre tid etc..?
Vis hele sitatet...
Absolutt morsom hypotese!
Litt off topic, men.

Kinin (quinine på engelsk) har vært brukt mot malaria siden ihvertfall 1600-tallet, isolert en gang på 1800-tallet. Dette er godt kjent, tror ikke dosering er noe mystisk. Klorokin (chloroquine) er en analog av kinin, samme med hydroksyklorokin.

Kinin har det vel vært inkludert i massevis av studier før covid-19, og erklært ikke effektivt mot covid-19 såvidt meg bekjent.

Personlig lurer jeg fælt på effekten av røyking, hadde vært greit å få det bekreftet eller avkreftet egentlig. Husker at tallene fra Kina viste at røykere enten hadde dødeligere sykdomsforløp eller var oftere rammet. Det var vel i mars.
Sist endret av Taert; 20. august 2020 kl. 01:16.