View Single Post
Sitat av Taert Vis innlegg
Er ikke effektiviteten av klorokin og hydroxyklorokin veldig, veldig omdiskutert?
Vis hele sitatet...
Ja det er vanskelig og konkludere når forskning viser så ulike resultater.

Sitat av Taert Vis innlegg
Om det så skulle være kinin i heroinet, vil vel doseringen være alt for liten? 325mg-1g var doseringen jeg fant i farta.
Vis hele sitatet...
Vet ikke. Dosering anbefalt av legemiddel produsentene handler ofte om mest effektiv dose så lenge det er etisk forsvarlig med tanke på bivirkninger.

La meg ta finasterid som et eksempel som et en 5a inhibotor. Den senker nivå av enzymet som omdanner testosteron til di-hydro testosteron. I Norge er vanlig dose 5mg.

Reduksjon i serum DHT
5mg 72%
1mg 71%
0,2mg 69%
0.05mg 50%
0.01mg 5%

jeg tar 5mg knuser dem og doserer 0.2mg.

Enda ikke sett på quienin doseringer siden det egentlig er litt utenfor mitt interesse område. Kan også se for meg at det er lite nyere forskning på det ettersom vi har andre syntetiske varianter det mer penger i. Så tviler jeg på at det er testet på covid-19 fordi jeg har lest det meste av forskningen som har blitt publisert fra starten av. Dosering tenkes å være varierende etter hvilken effekt som ønskes. Kan det kanskje være en økt effekt ved bruk over lengre tid etc..?


Sitat av Taert Vis innlegg
Disse testene viser vel også om man har hatt covid-19?
Vis hele sitatet...
Spørs hvilken test.

Sitat av Taert Vis innlegg
PS: Er en del som drikker "mye" tonic, og det er sannsynlig at kinin er forsøkt. Hadde det funket hadde vel det vært tatt i bruk for lengst?
Vis hele sitatet...
Vet om flere som kjøpte inn når panikken var høyest, men om det fungerer eller ikke er det vanskelig å vite uten noen form for forskning.
Som enkelt person er det vanskelig å vite hva den alternative sykdomsforløpet hadde blitt i en tidslinje du gjorde det andre alternativet.

Så langt vet vi ikke om en eneste medisin vi kan si for sikkert fungerer og det tok månedsvis før noe så simpelt som blodoverføring med anti-stoffer begynte å bli en greie.

Som sagt quienine i hero er kun en hypotese basert på en morsom sammenheng.

Ville jeg satset på at hero ville gjort meg mer motstandsdyktig mot Covid-19. Nei. Hvorfor satse på noe jeg ikke vet fungerer og hadde det fungert hadde jeg ikke ville tatt heroin flere dager på rad. Da hadde jeg heller valgt å kunne fått covid og isolert meg slik at jeg ikke smittet andre dersom jeg selv fikk det.