View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Bothrops Vis innlegg
ritalin er jo en lovlig medisin hvis du har resept, slik som med antideppresiva. Men man får det ikke kasta etter seg så fort man stikker det defekte hodet sitt inn på ens lokale legekontor.
I begynnelsen føles Cipralex som man er på en evig opptur på mdma som aldri når toppen. Er litt kult i starten, men man blir ganske robot etterhvert og bivirkningene er nesten nok til å lavær.
Tror du skal leite lenge ass, antipsykotika skal jo først og fremst dempe overaktive hoder enkelt forklart. Har aldri hørt om antipsykotika som gjør folk gir folk energi, nesten alltid motsatt. Eneste jeg vet om som gir deg energi er adhd og narkolepsi medisiner. Jeg ville ikke eksperimentert med anti-depressiva for dems potensielle stimulerende effekter. Blir litt som å smelle hodet i veggen når man vil sove fordi en av effektene er at du mister bevisstheta.
Vis hele sitatet...
Men hvis man har "halveis psykose", dvs paranoia og vrangforestillinger så vil man vel bli oppstemt når disse forsvinner + at noen (ikke alle) antipsykotikaer fjerner også negative symptomer på psykose/schizofreni, dvs energiløshet, manglende motivasjon og apati.
Etter hva jeg har forstått da.

Om jeg har psykose vet jeg ikke, men jeg har ihvertfall paranoia og vrangforestillinger, føler meg forfulgt osv så tenkte kanskje antipsykotika kan fjerne de negative symptomene som en (som jeg antar) langvarig ubehandlet psykose/schizofreni har forårsaket.

Gjerne svar andre også hvis dere har noe innspill på dette.